6562Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

  • boerdammers
    May 18, 2010
      > Hallo Jan,
      >
      > De 'oude' kopieerfunctie zoals die gewend was binnen een DOS-venster
      > onder 32-bit Windows is niet specifiek van PRO-GEN; maar van Windows zelf.
      > Onder 64-bit Windows moeten we gebruik maken van DOSBOX en daarin zit
      > zo'n kopieerfunctie helaas niet; dus het kan niet rechtstreeks vanaf het
      > Windows Klembord.
      >
      > PhraseExpress heeft de optie om de tekst vanaf het Windows-klembord in
      > de toetsenbord-buffer te plakken (daarvoor zijn dus die instellingen
      > 'Paste via keystroke simulation' en 'Sendkey' heel belangrijk). Voor het
> [...]

      Bedankt Johan,ik begrijp nu de clou.
      Ik zie evenwel toch af van die PhraseExpress. Even een nog niet gebruikte functietoets aanwijzen is waar ik het voor gebruik handiger vind ik.

      B.v. ik gebruikte het heel regelmatig voor een persoonscode. Deze kan bestaan uit een tamelijk groot aantal karakters, en waarvan b.v. in een gezin alleen het laatste cijfer per persoon verschilt. Daarvoor was voor mij de klembordfunctie heel gemakkelijk, op één laatste cijfer na alles onder het klembord en per persoon alleen het laatste cijfer te hoeven typen. Ik wijs dus nu d.m.v. Ctrl-F1 een vrije functietoets aan, vul de te herhalen code in, en klaar. Ik krijg b.v. regelmatig gezinnen onder ogen met zo'n 8 à 9 kinderen waar ik op die manier met voorheen de klembordfuntie en nu dus de functietoets kan volstaan met steeds alleen het laatste cijfer 1 t/9 te typen. Bij een volgende sessie komt er gewoon weer wat anders te staan. Al met al is dit voor mij de vlugste manier van werken.
      Niettemin bedankt voor alle toelichting, wat ik ben er in dit opzicht toch wel wat wijzer door geworden.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer
    • Show all 14 messages in this topic