6561Re: [pro-gen] Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

    May 18, 2010
      boerdammers schreef:

      > Bedankt Johan,
      > Het leidt me echter toch tot een paar vragen. Ik heb dit uitgebreid
      > geprobeerd, inclusief de tips wat betreft een aantal instellingen, maar
      > bij mij werkte het niet. Er ontbreekt dus nog iets.
      > Maar los daarvan, is die mogelijkheid van kopiƫren en plakken naar
      > Pro-Gen alleen nogelijk met PhraseExpress, of kan het ook gewoon
      > rechtstreeks vanuit het Windows klembord, dus zonder dat die
      > PhraseExpress er tussen moet. Want ik vind dat voor mijn toepassingen
      > toch gemakkelijker.

> [...]

      Hallo Jan,

      De 'oude' kopieerfunctie zoals die gewend was binnen een DOS-venster
      onder 32-bit Windows is niet specifiek van PRO-GEN; maar van Windows zelf.
      Onder 64-bit Windows moeten we gebruik maken van DOSBOX en daarin zit
      zo'n kopieerfunctie helaas niet; dus het kan niet rechtstreeks vanaf het
      Windows Klembord.

      PhraseExpress heeft de optie om de tekst vanaf het Windows-klembord in
      de toetsenbord-buffer te plakken (daarvoor zijn dus die instellingen
      'Paste via keystroke simulation' en 'Sendkey' heel belangrijk). Voor het
      programma is het dan hetzelfde als dat je het intypt. Dat moet altijd
      kunnen werken.

      Waarom dat PhraseExpress bij jou nog niet werkt kan ik zo niet
      beoordelen. Wellicht is het het handigst dat ik een keer mee-kijk op je
      PC. Daarvoor kan je me het beste 's-avonds tussen 19:00 en 21:00 een
      keer bellen op 0547-362755. Je moet dan het Teamviewer-programma vanaf
      http://www.pro-gen.nl/hulp opstarten en het ID-nummer aan mij doorgeven.
      Ik kan dan vanaf deze kant mee-kijken op je PC en proberen om het
      probleem op te lossen.