6560Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

  • boerdammers
    May 17, 2010
      > Hallo Jan,
      >
      > Met PhraseExpress moet je inderdaad vanuit het Windows-klembord naar
      > PRO-GEN kunnen kopieren (niet andersom).
      > Wellicht is de werkwijze wat onwennig. Bij mij werkt het als volgt:
      >
      > - Kopieer bijv. een stukje tekst uit WORD m.b.v. CTRL-C.
      > - Ga dan in PRO-GEN naar het veld waar de tekst moet komen.
      > - Klik dan op het PhraseExpress pictogrammetje naast de klok en kies het
      > tekst-fragment in het keuzelijstje 'Clipboard cache'.
      > Als het goed is verschijnt de tekst dan in PRO-GEN.
      >
      > Het is wel belangrijk dat de eerder genoemde instellingen in
> [...]
      Bedankt Johan,
      Het leidt me echter toch tot een paar vragen. Ik heb dit uitgebreid geprobeerd, inclusief de tips wat betreft een aantal instellingen, maar bij mij werkte het niet. Er ontbreekt dus nog iets.
      Maar los daarvan, is die mogelijkheid van kopiƫren en plakken naar Pro-Gen alleen nogelijk met PhraseExpress, of kan het ook gewoon rechtstreeks vanuit het Windows klembord, dus zonder dat die PhraseExpress er tussen moet. Want ik vind dat voor mijn toepassingen toch gemakkelijker.

      Sorry voor mijn aanhoudend gevraag, maar dit is het enige dat me op dit moment nog een beetje dwars zit. Voor de rest loopt het allemaal buitengewoon goed. Ik vind, dat mag best gezegd worden, het een prestatie om alles ondanks de steeds groter wordende afstand van het DOS-tijdperk zo'n programma als dit nog zo goed te laten functioneren.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer
    • Show all 14 messages in this topic