6558Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

  • boerdammers
    May 15, 2010
      > Hallo Jan,
      >
      > Die kopieerfunctie binnen zo'n DOS-venster is niet specifiek van
      > PRO-GEN, maar van Windows zelf. Dat kan dus nkiet met Aanvulling 18 te
      > maken hebben.
      >
      > Standaard werkt die kopieerfunctie alleen via een klik op het
      > menu-knopje linksboven aan het venster en dan 'Bewerken', 'Plakken' (of
      > 'Markeren' als je wilt kopieren naar het klembord).
      >
      > Echter je kan bij de venster-eigenschappen de optie 'Modus Snel
      > bewerken' aanzetten en dan kan je plotseling direct met de
> [...]

      Hallo Johan,
      Dat laatste klopt helenaal. Doordat ik een aantal jaren enkele aanvullingen had overgeslagen was dit een beetje weggezakt in mijn herinnering. Daardoor meende ik even dat het automatisch onderdeel was van de DOS-emulatie. Ik ben evenwel weer wakker en weet het weer. Het werkt weer als vanouds op ons XP-systeem. Bedankt.

      Maar doorgaans werk ik er mee op de PC met Windows 7-64 bit. En daar blijf ik met de eerder genoemde beperking zitten. Voor de volledigheid, ik heb DOSBOX 0.73, en verder loopt het als een trein.
      Die PhraseExpress is eigenlijk een luxe vervanging van het klembord, meen ik te begrijpe. En dat het beslist niet gekoppeld is met de DOSBOX, het zou daarom ook vanuit het Windows-klembord naar Pro-Gen moeten werken (corrigeer me als ik me vergis). Alleen het werkt niet, evenmin als met het even uitproberen van PhraseExpress. Er ontbreekt dus iets, alleen voorlopig ben ik er nog niet achter wat dat is. Enig idee wat dat is, want bij (sommige) anderen werkt het naar ik hoor wel.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer
    • Show all 14 messages in this topic