6554Re: [pro-gen] Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

    May 14 2:00 PM
      boerdammers schreef:

      > zoek. Ik heb het dan ook weer verwijderd, want ik doe er verder niets
      > mee. De standaard klembordfunctie in Windows en de mogelijkheden in Word
      > heb ik genoeg aan. Verder is het me nu wel duidelijk, alleen werken die
      > opties die in hoofdstuk 3.2.3 (macro's) bij mij ook niet. Op onze andere
      > PC met XP, maar verder wel de nieuwste versie van Pro-Gen overigens ook
      > niet. Iets vergeten in te stellen?

      > Nog even hierop terugkomend.
      > Op onze andere PC met XP heb ik dus ook Pro-Gen staan. Ik gebruik dit
      > via m'n netwerkverbinding als volledige backup, naast de snelle backup
> [...]

      Hallo Jan,

      Die kopieerfunctie binnen zo'n DOS-venster is niet specifiek van
      PRO-GEN, maar van Windows zelf. Dat kan dus nkiet met Aanvulling 18 te
      maken hebben.

      Standaard werkt die kopieerfunctie alleen via een klik op het
      menu-knopje linksboven aan het venster en dan 'Bewerken', 'Plakken' (of
      'Markeren' als je wilt kopieren naar het klembord).

      Echter je kan bij de venster-eigenschappen de optie 'Modus Snel
      bewerken' aanzetten en dan kan je plotseling direct met de
      rechter-muisknop plakken en hoef je voor het selecteren ook alleen maar
      te slepen met de muis. Dat scheelt een boel muis-klikken.

      Wellicht dat je die laatste snellere functionaliteit verwacht had, maar
      die moet je dan wel zelf aanzetten, want bij de standaard
      Windows-installatie staat die optie 'Modus snel bewerken' dus helaas uit.