6547Re: Een paar beperkingen van Pro-Gen via Dosbox op Windows 7-64 bits.

  • boerdammers
    May 9, 2010
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "boerdammers" <jdeboer1@...> wrote:

      > Loopt als een trein, die Dosbox. Toch een paar kleinigheden:
      > Van vorige PC had Windows XP aan boord, en daar maakte ik veelvuldig gebruik van de functie kopiëren en plakken. Deze mogelijheid mis ik nu. Bijzonder jammer.

> [...]

      Met het tweede vraagje (m.b.t. het toetsenbord) stond ik iets te gauw met de handen omhoog, want ik heb de oplossing toch gevonden.
      Ik opende even Dosbox.exe zelf, dus buiten Pro-Gen om, en vond daar op een DOS-achtig venstertje de tekst:
      "Dos keyboard layout loaded with main language code NL for layout nl"
      Dus ging ik toch nog eens terug naar die configuratiefile, en vond daar zoals ik al eerder had opgemerkt "auto". Dus begreep ik nu dat dit "automatisch Nederlandse layout" moest betekenen, wat ik niet had verwacht. Even veranderd in "US" en opgelost. Wel nog even 437 er aan toegevoegd i.v.m. weergave van de juiste symbolen zoals bij huwelijken vóór 1811

      Verder bedankt voor de tips m.b.t. de eerste vraag.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer
    • Show all 14 messages in this topic