6528Re: Pro gen onder W7 64 bits

  • boerdammers
    Apr 8, 2010
      Bedankt Evelien,

      Wat jij adviseert over het downloaden van die dosbox, zover was ik inmiddels al.
      Ik had het volledige programma gekopiëerd van de oude computer naar de nieuwe. Zo had ik het eerder ook gedaan met een nieuwe aanschaf met Windows XP. Werkte perfect, evenals de volledige reserve naar de computer van mijn vrouw. Die draait het programma nog vlekkeloos onder XP. Ik ben dus gelukkig niet alles kwijt, bovendien heb ik elders ook nog een backup.

      Zonder meer onder Window 7 versie 64 dus niet, want daar krijg ik de melding van niet compatible. Dus naar de dosbox. Daar moet ik de locatie C:\PG30 aanwijzen om vervolgens daar pro-gen.exe te starten.
      De eerste aanblik was een eureka, alle bestanden leken aanwezig, echter bij kiezen van de bestanden waren ze leeg en kon ik er niets mee. Dus ra-ra wat doe ik verkeerd?

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer