6451Re: Genereren UGPC onder Windows 7

  • trebornesnarf
    Jan 7, 2010
      Beste Bert Aelbers,

      Via "Wijzig gegevens personen" en vervolgens in de lijst de toetscombinatie Alt+F1 indrukken en kies daar voor "UGPC: Genereer unieke genealogische code" etc.
      Kies bij "Bestand" voor het bestand met de extensie ".def" en kies verder het veld waar de UGPC moet komen te staan etc.
      Dit heb ik persoonlijk gedaan, werkend op een computer met Windows-7

      Rob Fransen
      PGGG - Helpdesk

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "gnmaelbers" <gert.aelbers@...> wrote:

      > Het aanmaken van UGPC codes met behulp van het programma van Wim Nelis blijkt niet te werken in DOS-mode.
      > Ik vind dat erg jammer, want ik gebruik die code voor de naamgeving van foto's, documenten etc.
      > Heeft iemand daar al een oplossing voor?
      > Zit er in de patch voor Windows 7 een oplossing voor dit probleem of is het echt onoplosbaar.
      > Gelukkig heb ik nog een laptop met XP, maar om nu steeds heen en weer te moeten hoppen is ook niet helemaal ideaal.
      > Ik wacht in spanning af.
      > Vriendelijke groet,
      > Gert Aelbers

    • Show all 3 messages in this topic