6417Re: [pro-gen] Re: pro-gen op 64 bits

    Dec 5 11:45 AM
      Jan schreef:

      > Hallo Johan,
      >
      > met behulp van het programma dat je me hebt gestuurd, is het me gelukt
      > om Pro-Gen te laten draaien op mijn laptop met Windows 7, 64 bits. Het
      > ging inderdaad erg eenvoudig.
      > Dat is al een hele opluchting, want nu kan ik Pro-Gen tenminste blijven
      > gebruiken als ik een archief bezoek.
      > Heel veel dank daarvoor!
      >
      > Er zijn nog wat punten die aandacht verdienen.
      >
      > 1) In de fullscreen modus verschijnt Pro-Gen in een totaal ander
      > kleurenschema (denk aan bruin in combinatie met paars), wat de
> [...]

      Hallo Jan,

      1) Die fullscreen modus wordt door veel videokaarten niet goed meer
      ondersteund. Vandaar dat Microsoft deze fullscreen-stand vanaf Windows
      Vista al niet meer toestaat voor hun eigen DOS-venster.
      DOSBOX doet een poging om toch de fullscreen stand te gebruiken als je
      op ALT-Enter drukt, maar bij mij gaat dat met de standaard instellingen
      niet goed. Wel heb ik de instellingen aan kunnen passen dat het wel
      werkt, maar of dat op jouw PC dan ook werkt is maar de vraag.
      Ik zal je straks het betreffende configuratie-bestand toesturen.

      2) Plakken van tekst wordt door DOSBOX niet ondersteund. Om dat voor
      elkaar te krijgen wordt nog lastig.

      3) Dat is nieuw voor mij. Is dat alleen als je in die fullscreen-stand
      werkt, of ook bij werken in een venster?