6416Re: pro-gen op 64 bits

  • Jan
    Dec 5, 2009
      Hallo Johan,

      met behulp van het programma dat je me hebt gestuurd, is het me gelukt om Pro-Gen te laten draaien op mijn laptop met Windows 7, 64 bits. Het ging inderdaad erg eenvoudig.
      Dat is al een hele opluchting, want nu kan ik Pro-Gen tenminste blijven gebruiken als ik een archief bezoek.
      Heel veel dank daarvoor!

      Er zijn nog wat punten die aandacht verdienen.

      1) In de fullscreen modus verschijnt Pro-Gen in een totaal ander kleurenschema (denk aan bruin in combinatie met paars), wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Windows geeft dan ook een melding door, dat "een programma" het kleurenschema heeft gewijzigd.

      2) Aangezien het aanklikbare icoontje linksboven nu is toegewezen aan DosBox, zijn de opties Markeren, Kopieren en Plakken komen te vervallen.
      Dat is een heel groot gemis, want dankzij die opties was het juist zo handig om grote teksten te kunnen copy/pasten vanuit een bestand of vanuit de browser naar een veld in Pro-Gen.

      3) Soms klapt Pro-Gen er ineens uit bij het wisselen tussen Windows programma's middels Alt-Tab. De ene keer wel, de andere keer niet.

      Het is in ieder geval al heel wat, dat ik nog met Pro-Gen kan werken, en ik hoop, dat deze kinderziektes op den duur verdwijnen.

      Vriendelijke groeten, Jan Clavaux.