      From: "Don Arnoldus" <don@...>
      To: <pro-gen@yahoogroups.com>
      Sent: Sunday, November 01, 2009 1:35 AM
      Subject: Re: [pro-gen] Fw: Verzamelindex

      Hallo Peter,

      De verzamelindex werkt alleen met uitvoer waarvoor een HTX-bestand is
      aangemaakt bij het genereren van HTML- of CSS-uitvoer. Zonder HTX-bestand
      geen verzamelindex.

      Bekijk maar eens zo'n HTX-bestand met het programma Kladblok of een andere
      ASCII-editor, dan zie je hoe zo'n bestand is opgebouwd.

      Behalve het HTX-bestand zijn er in de desbetreffende uitvoer ook nog
      coderingen nodig om een persoon binnen die uitvoer uniek te kunnen
      identificeren. Via de verzamelindex wordt immers direct gesprongen naar de
      persoon in kwestie. Sinds PRO-GEN aanvulling 12 staan die coderingen
      standaard in de HTML- en CSS-uitvoer. Die coderingen -- je zou ze ook
      'ankers' kunnen noemen -- zien er als volgt uit:
      <a name='BM2130'>
      Het nummer is het persoonsnummer van de betrokken persoon, dat immers binnen
      een PRO-GEN-databestand uniek is.
      Wat BM precies betekent weet ik niet -- ik meen Johan eens over "benchmark"
      gehoord te hebben -- maar belangrijk is dat niet. Wel moet de code minstens
      één letter voor het nummer hebben, anders is een goede werking niet
      gegarandeerd.

      Hoewel het niet onmogelijk is, lijkt me het handmatig toevoegen van die
      coderingen een ondoenlijke zaak met een grote kans op fouten. Dat kan je dus
      het beste aan de computer overlaten. Probeer eens of bedoelde uitvoer met
      een bestaande uitvoeropdracht in HTML of CSS te maken is.

      Helaas kan ik op afstand niet beoordelen wat je precies bedoeld met:
      5 PRO-GEN output 43 1670 1820
      6 PRO-GEN output 224 1590 1945
      7 PRO-GEN output 31 1590 1820

      Misschien kun je met deze informatie uit de voeten, hoewel ik me realiseer
      dat het geen direct antwoord is op je vraag. Een simpel 'nee' klinkt erg
      hard en is misschien nog bezijden de waarheid ook. Misschien hebben andere
      forumgenoten nog suggesties?

      Vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG