      Posted by: "fsteggink" fsteggink@... fsteggink

      Date: Mon Mar 2, 2009 8:25 pm ((PST))

      Hoi Danny,

      Zou jij of iemand anders kunnen vertellen hoe je dat gedaan krijgt? Ik

      heb afgelopen weekend een nieuwe laptop gekocht (64 bits), en daarop

      dual boot Vista en Ubuntu geinstalleerd. Ik krijg wel de demoversie

      van Pro-Gen aan de praat met dosbox in Ubuntu, maar zodra ik mezelf

      registreer en Pro-Gen herstart verschijnt de volgende melding:

      "De gebruikersgegevens in PRO-GEN.USR staan verder gebruik niet toe !

      Waarschijnlijk is dit bestand geregistreerd voor een oudere PRO-GEN

      versie.

      Raadpleeg, etc."

      Ik heb de meest recente versie (3.0b17) gedownload van de homepage en

      zoals gezegd lijkt de demoversie te werken. Het lijkt me dat het

      probleem ergens in de licentiecheck zit. Het pad in Wine waaronder ik

      Pro-gen heb geinstalleerd is "c:\pg30" en bevat dus geen vreemde

      karakters. De versie vanaf de CD kan ik niet starten, ook niet als ik

      de CD eerst op een harde schijf kopieer.

      Met Wine kan ik Pro-Gen niet starten, omdat ik een 64 bits machine

      heb. Ook heb ik Dosemu gebruikt, maar die herkent mijn processor niet,

      en weigert dus te starten.

      Ik heb overigens ook onder Windows problemen. Ook daar gebruik ik

      DosBox (0.72), maar de keymapper werkt niet. De aanwijzing om keyb.com

      te gebruiken heeft ook geen zin, omdat de genoemde website plat ligt.

      Ik ga daar nog op zoek naar een andere dos-emulator.

      Groeten,

      Frank

      p.s. Ik weet dat ik in beide omgevingen geen officieel support kan

      verwachten en ik ben ook zeer aan Pro-Gen gehecht, maar als het me

      niet lukt om Pro-Gen hoe dan ook werkend te krijgen, dan wordt het

      tijd om afscheid te nemen. Naar mijn mening staat de ontwikkeling van

      Pro-Gen al veel te lang stil.

      Als Pro-Gen op beide installaties werkt, ga ik proberen om de

      databestanden te delen. Dat gaat wel goedkomen, aangezien ik ook mijn

      mailboxen in Thunderbird heb kunnen sharen. Dat ging ook niet zonder

      slag of stoot...

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Danny van der Schaaff"