6213Re: pro-gen op 64 bits

  • fsteggink
    Mar 4, 2009
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "fsteggink" <fsteggink@...> wrote:

      > Ik heb ook Pro-Gen inclusief al mijn bestanden in een andere dir binnen de C-drive van Wine gekopieerd. Ik ga dit naar een andere plek, buiten Wine, kopiƫren en dan kijken of Pro-Gen met DosBox werkt, maar ik heb hier geen goede verwachtingen van.

      Gedaan, maar hetzelfde probleem. Toen pro-gen.usr hernoemd en Pro-Gen geopend. Ik kan dan wel gegevens bekijken, maar het is werkelijk ontzettend traag. Ik heb geprobeerd een kwartierstaat te maken van mezelf. Het berekenen van de aantallen, wat normaal haast direct op het scherm verschijnt, neemt bijna een halve minuut in beslag. Het verwerken van de gegevens tot de kwartierstaat zelf (te bekijken met de file viewer) duurt normaal iets van een halve minuut, maar zelfs terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben (meer dan 5 minuten), is er nog geen enkele procent (!) vordering gemaakt. Extrapolerend betekent dat het meer dan 8 uur zal duren :S

      Ik trek hieruit de conclusie dat dit het einde betekent van het gebruik van Pro-Gen door mij. Uiteraard zal DosBox op Vista (nieuwe laptop is dual boot) niet noemenswaardig sneller zijn. Of ik moet voorlopig mijn oude laptop aanhouden, tot hij het echt begeeft.

      Groeten,

      Frank

      p.s. Nu staat de teller op 2%. Heeft toch bijna 10 minuten geduurd...
    • Show all 26 messages in this topic