6212Re: pro-gen op 64 bits

  • fsteggink
    Mar 4, 2009
      Hoi Jos,

      Het probleem zit in de licentiecheck. Ik kan wel Pro-Gen opstarten in de demoversie, maar als ik de registratiegegevens invoer en Pro-Gen herstart, is het gedaan met de pret.

      Voor zover ik weet, emuleert DosBox de hele processor (volgens Wikpedia "full CPU emulator"), dus maakt het niet uit of je machine een 32-bits of 64-bis processor heeft. Als DosBox werkt, zou Pro-Gen ook moeten werken.

      Waarschijnlijk is de omgeving waarin Pro-Gen start zodanig ingesteld, dat de licentiecheck hierover struikelt. Ik heb Pro-Gen met Wine geïnstalleerd, maar draai het met Dos-Box. Ik ga een mailtje naar de makers sturen. Misschien kunnen zij licht op deze zaak schijnen, alhoewel ik er rekening mee houd dat ik achter het net vis (t.a.v. support).

      Direct binnen Wine draaien gaat niet. Het volgende verschijnt als ik "wine cmd.exe" in een terminal uitvoer:

      fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on HDA ATI HDMI, disabling mixer
      wine: Cannot start DOS application "C:\\PG30\\pro-gen.exe"
      because vm86 mode is not supported on this platform.

      Dit ligt duidelijk wel aan de x64 processor.

      Ik heb ook Pro-Gen inclusief al mijn bestanden in een andere dir binnen de C-drive van Wine gekopieerd. Ik ga dit naar een andere plek, buiten Wine, kopiëren en dan kijken of Pro-Gen met DosBox werkt, maar ik heb hier geen goede verwachtingen van.

      Groeten,

      Frank

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "bmwjoske" <reint135@...> wrote:

      > Hoi Frank
      > Het probleem dat pro-gen niet opstart in dosbox op een 64 bits linux systeem heb ik ook op het vorige een linux 32bits systeem werkte het wel volledig. Ik denk dat het probleem is dat pro-gen nog een 16bits programma is en dat dat niet meer goed werkt op 64bits systemen daar het daar niet meer ondersteund wordt. En zoals je al opmerkte dit is zeer jammer want het is een van de beste programma's maar de technologie op pc gebied gaat een stuk sneller als de doorontwikkeling van pro-gen.
      >
      > groeten Jos Reintjens

    • Show all 26 messages in this topic