5942Re: Pro-gen op USB stick

  • vliegfietser
    Apr 4, 2008
      Beste allemaal,

      met de hulp van Win Nelis en Johan ben ik uiteindelijk achter de
      oorzaak en de oplossing gekomen. Er speelden twee dingen. Allereerst
      had ik de fout gemaakt om mijn eigen PG30 directorie te kopieren op
      mijn USB stick. Alhoewel het wel helemaal bijgewerkt was met de
      laatste updates, moet je echter de demoversie downloaden en gebruiken
      als basis om op andere PC's waar je geen administrator rechten heb,
      PG te kunnen gebruiken. Er zit dus in dat opzicht nog wel een
      belangrijk verschil tussen beide versies.
      Daarnaast had ik ook het probleem dat, doordat ik op mijn werk PC
      geen admin rechten had, het EXCLDIR programma geen wijziging aan kon
      brengen in het verborgen bestand
      C:\WINDOWS\system32Restore\Filelist.xml
      Dit i.v.m. de 'Systeemherstel' functie van Windows zoals is beschreven
      op de PRO-GEN Website en in PRO-GEN-eralia (Maart 2005). Hierdoor
      kreeg ik de melding binnen PRO-GEN over het herstelpunt. De oplossing
      die Johan mij gaf, was door eerst een (tijdelijk) account te krijgen
      op mijn Werk PC met ADMIN rechten, daar PRO-GEN te draaien en
      daardoor de gewenste wijziging in het verborgen bestand aan te
      brengen.
      Nu kan ik zonder irritante meldingen PRO-GEN draaien vanaf mij USB-
      stick in mijn normale account.

      Wim en Johan, Bedankt en ik hoop dat anderen die mogelijk ook
      in dezelfde situatie zitten of komen, er ook hier iets aan hebben.

      Groet,

      Jaap Laméris

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "vliegfietser" <j.lameris@...> wrote:

      > Beste allemaal,
      >
      > Ik heb onlangs met behulp van de informatie op de Pro-gen website
      en
      > die in het blad Pro-gen geinstalleerd op mijn Sandisk Cruzer micro
      > 1Gb USB stick. Daarbij heb ik ook gebruik gemaakt van Wim Nelis
      > programma pg-usb om geen last te krijgen van vastm aangewezen USB-
      > poorten.
      > Ik heb geen problemen met het opstarten van pro-gen vanaf mijn USB
      > stick op de Vista en XP desktops thuis, maar op mijn werk,
      > waar XP is geinstalleerd, krijg ik een melding dat er een run-time
> [...]
    • Show all 3 messages in this topic