5906Re: [pro-gen] Re: plaats van de accolade?

  • Paul De Clerck
    Feb 15, 2008

      Je maakt verschil tussen zgn variabelen en teksten. Vergeet niet dat de
      meeste velden (variabelen) ook tekstvelden zijn en dus ook door de gebruiker
      ingevoerde tekst bevatten, waar ook een CR in kan staan.
      Maar, om u gerust te stellen, in een veld dat voor een plaatsnaam is bestemd
      kan je geen CR invoeren. Aan het einde van zo'n veld CR intoetsen slaat de
      inhoud gewoon op in de buffer.

      Alles hangt er dus van af welke volgorde van velden door u is gekozen en
      welke velden nog na de plaatsnaam kunnen komen. Als één van die velden enkel
      een CR bevat of spaties en CR, en dus leeg lijkt, omdat dit niet goed
      zichtbaar is in een invoerscherm, kan dit de oorzaak zijn. Dit kan in
      venstervelden en infovelden enkel te zien zijn aan een dubbel teken >> aan
      het uiteinde rechts.
      Maar of dit uw probleem is durf ik niet meer te stellen.

      Met vriendelijke genealogische groet
      Paul De Clerck, Heverlee
      paul.declerck(ad)scarlet.be
      VVF-lid nummer 395