5702Re: [pro-gen] help

  • lorette van waesberghe
    Oct 2, 2007
      From: Paul De Clerck
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Cc: lvwaesberghe@...
      Sent: Tuesday, October 02, 2007 12:40 AM
      Subject: Re: [pro-gen] help

      Beste Lorette,
      In dit geval heb je wel de nieuwste versie en kan dat niet de oorzaak zijn.
      Je spreekt van een crash en daarom dacht ik aan eventuele beschadigingen van
      bestanden.
      Je hebt PG 3.0b wel helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar hoe heb je dat
      groot bestand opnieuw in gebruik genomen?
      Hopelijk had je een backup en heb je BESTAND.LZH kunnen terugzetten.
      Maar ook dan kunnen de indexbestanden nog corrupt zijn. Deze indexbestanden
      mag je gerust wissen, want PRO-GEN maakt er dan zelf nieuwe aan. Deze
      bestanden dragen extensies zoals .IXI .IXP .X11 X19 .X21 .X22
      De voorzichtige oplossing is wel om in de personenlijst en in de
      relatielijst de toetsencombinatie CTRL+INSERT te drukken. Daardoor worden
      alle indexbestanden vernieuwd en zo zou een corrupte index weg moeten zijn.
      Ik heb dit nog eens getest op het bestandje VOORBLD en zag dat de bestanden
      VOORBLD.IXR, .IXP, .IXI, .X21 en .X11 waren vernieuwd.
      Probeer dat eens en dan zien we of dit het probleem oplost.

      Met vriendelijke genealogische groet
      Paul De Clerck, Heverlee
      paul.declerck<ad>scarlet.be
      VVF-lid nummer 00395