5111RE: [pro-gen] het einde, tenminste voor Rob.

  • A.H.J. Ripke
    Dec 8, 2006
      Beste medegebruikers van Pro-Gen,
      Ik post ook niet erg vaak in deze groep, maar kijk wel altijd de posts
      door. Ik vind het erg jammer dat er op deze manier een discussie over
      dit onderwerp
      gestart wordt. Ook ik gebruik al heel lang Pro-Gen tot volle
      tevredenheid. Natuurlijk ziet een programma onder windows er gelikter
      uit en natuurlijk kun je dan foto's en audio makkelijker toevoegen. Maar
      zitten in al die window programma's dezelfde mogelijkheden die er in
      Pro-Gen onder DOS zitten. Ik vind van niet. Ik heb in al de jaren dat
      Pro-Gen gebruik nog geen enkel programma gevonden waarin ik de gegevens
      in kan voeren op dezelfde manier als in Pro-Gen. Ik heb in de loop der
      tijd diverse eigen invulvelden gemaakt. Als ik een ander programma zou
      gebruiken moet ik die gegevens in infovelden gaan zetten waardoor het
      onoverzichtelijker wordt.
      Ik hoop uiteraard ook dat er ooit een windows versie komt, maar zoals
      Johan al aangeeft ligt de lat hiervoor erg hoog, we willen allemaal dat
      het programma minimaal de zelfde flexibiliteit heeft als het huidige.
      Daarbij komt ook nog dat er nog steeds mensen zijn met een budget wat
      niet dusdanig groot is dat ze de nieuwste computer kunnen aanschaffen,
      want een windows versie zal zeer zeker behoorlijke eisen aan de
      pc-configuratie stellen.
      Ondanks dat ik zelf in het bezit ben van zowel een desktop pc als een
      redelijk nieuwe laptop ga ik nog vaak op weg met een olivetti PT-XT-20,
      dit is een A5 notebook met kale dos en Pro-Gen erop. Heel maakelijk mee
      te nemen als je naar familie gaat of naar een archief iets verder weg en
      je moet met het openbaar vervoer. Het is natuurlijk hardstikke leuk om
      met een dikke laoptop op weg te gaan maar het gewicht speelt ook mee.
      Al met al zolang er geen programma onder windows is met dezelfde
      functionaliteit erin als Pro-Gen stap ik niet over.
      Hulde aan Dinat en Johan voor wat zij doen. Vergeet niet dat je een
      programma niet zomaar even schrijft. Daar gaat veel tijd in zitten, wees
      blij dat de makers het ook nog een beetje als hobby zien anders zou er
      een flink prijskaartje aan komen te hangen.

      Met vriendelijke groeten,
      Bert Ripke