      From: Johan Mulderij
      To: pro-gen@yahoogroups.com
      Sent: Friday, December 08, 2006 7:36 PM
      Subject: Re: [pro-gen] het einde, tenminste voor Rob.

      Rob Zaaijer wrote:

      > Met droefenis in mijn hart moet ik u mededelen dat ik afscheid heb
      > genomen van mijn tot voor kort voortreffelijke ProGen.
      > Datgene dat ik altijd gevreesd heb /dreigt/ nu ook met PG te gebeuren.
      > Het leven vloeit er langzaam uit. Helaas had ik deze ervaring ook met
      > andere programma's in het verleden ook. Maar m.n. het uitblijven op
      > uitzicht op een Windows versie is voor mij niet te verteren. Dat kan
      > echt niet. In mijn hart vrees ik ook dat dat nog lang duurt of zelfs
      > helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
> [...]

      Beste Rob,

      Toen ik dit bericht om half zes binnen kreeg, was ik nota-bene net aan
      het programmeren voor de Windows versie.

      Uiteraard is iedereen vrij om het programma te kiezen wat hem/haar het
      beste past; maar ik vindt het niet zo netjes om dan onder de andere
      PRO-GEN gebruikers onrust te gaan zaaien met een bericht onder de titel
      '[pro-gen] het einde'.

      PRO-GEN mag dan wel een betaald programma zijn, maar we kunnen daar niet
      van leven. We werken dus full-time (en dat is doorgaans meer dan 40 uur)
      en ook op ons werk is de werkdruk erg hoog.
      Ik stop al jaren bijna al mijn vrije tijd in PRO-GEN en probeer daarbij
      alle gebruikers zo goed mogelijk te ondersteunen. De meesten weten dat
      gelukkig nog wel te waarderen.

      Ja, het klopt dat de Windows versie lang duurt. Deze zal ook nog niet op
      korte termijn klaar zijn.
      Maar intussen zorgen we er wel voor dat het programma blijft draaien;
      ook straks op Windows Vista. (klein detail: voor Vista moeten we straks
      in het Windows-deel iets aanpassen; niet in het DOS-deel).
      Het probleem is dat de lat voor ons meteen helemaal bovenin ligt; want
      zo'n Windows versie moet toch minstens hetzelfde kunnen als de DOS
      versie. We kunnen dus niet volstaan met een simpel programma dat we dan
      later uitbouwen. Met name het kunnen aanpassen van allerlei zaken maakt
      het ontwikkelen er niet gemakkelijker op.

      Daarnaast blijven we zo nu en dan kleine aanpassingen in de DOS-versie
      doorvoeren. Zo komt volgende week de nieuwe 'Aanvulling 13' op de
      PRO-GEN homepage beschikbaar.

      Maar zo'n bericht als dit werkt erg demotiverend voor mij, dus ik denk
      dat ik vanavond maar eens andere dingen ga doen.

      P.S. Je homepage-adres bij chello werkt niet (tenminste op dit moment).
      Je oude adres, wat nog op de PRO-GEN homepage vermeld staat, werkt nog
      wel. Ik neem aan dat ik die verwijzing nu moet verwijderen?