5107Re: [pro-gen] het einde

  • Erik Groenhuis
    Dec 8, 2006
      As Rob Zaaijer <r.w.zaaijer@...> wrote:

      > Met droefenis in mijn hart moet ik u mededelen dat ik afscheid heb
      > genomen van mijn tot voor kort voortreffelijke ProGen.
      > Datgene dat ik altijd gevreesd heb /dreigt/ nu ook met PG te gebeuren.
      > Het leven vloeit er langzaam uit. Helaas had ik deze ervaring ook met
      > andere programma's in het verleden ook. Maar m.n. het uitblijven op
      > uitzicht op een Windows versie is voor mij niet te verteren. Dat kan
      > echt niet. In mijn hart vrees ik ook dat dat nog lang duurt of zelfs
      > helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
> [...]

      "Betaald" is een groot woord. Pro-Gen was altijd en is nog steeds
      eigenlijk erg goedkoop. Wat je betaald is meer een soort
      onkostenvergoeding.

      Daarbij krijg je uitstekende kwaliteit en, heel belangrijk, goede en
      directe service. Zelden heb ik een commercieel verhandeld product gezien
      waarbij zo snel werd ingegaan op ontdekte fouten en andere problemen.

      Er zijn voor Windows wel goedkopere programma's in de winkel te koop,
      maar die zijn vaak van erbarmelijke kwaliteit. Het ziet er allemaal
      gelikt uit, maar daar heb je niets aan als de database die je opbouwt
      niet intern consistent is.

      Denk verder aan de unieke mogelijkheden van Pro-Gen:

      - Voor zover ik weet is het het een van de weinige programma's die
      rekening houdt met de nederlandse voorvoegsels bij namen (de Boer, ten
      Hove etc).

      - Er zit een programmeertaal ingebouwd (VTX) die het mogelijk maakt om
      uitvoer te produceren in zeer verscheidene vormen.

      - De layout van ieder scherm is naar eigen inzicht aan te passen.

      - Nog meer dingen die me nu even niet te binnen schieten.

      Tenslotte: Pro-Gen draait prima onder de MS-DOS prompt in Windows.

      Voor mij blijft het voorlopig nog wel even Pro-Gen.

      --
      Erik Groenhuis
    • Show all 22 messages in this topic