4965Re: Out of string

  • dagospel01
    Nov 1, 2006
      Beste Don,

      Volgens de FAQ is één van de mogenlijkheden "Een andere oorzaak van
      het probleem kan een zeer lange tekst zijn in een van de info- of
      tekst-velden."
      Bij mij bleek nadat een eerste blok tekst uit een info veld
      weggeschreven naar een WP5.0 bestand, het schrijven te stoppen met een
      melding "out of string space". Dit hoewel er meerdere blokken tekst
      (alinea's) in het betrefende info-veld stonden. Blijkbaar herkent
      ProGen de harde returns als einde van een string. (-> opnieuw
      inspringen, enz.)
      Op deze wijze kan de inhoud van een infoveld over meerder strings
      verdeeld worden, die blijkbaar aan een maximum lengte zijn gebonden.
      Het lijkt mij trouwens logisch (als ex-programmeur) dat er een maximum
      lengte bestaat voor zowel een info-veld als voor de verschillende
      strings (alinea's). Hoelang een alinea mag zijn is mij niet bekend.

      Ik hoop dat dit duidelijk is.

      Groet,
      Dago

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

      > Hallo Dago,
      >
      > Kun je die oplossing van jou eens wat nader uitleggen?
      > En hoe kwam je aan die oplossing?
      > Ik ben erg benieuwd naar de logica achter dit antwoord.
      >
      > In ieder geval lijkt het me zinvol dit geval onder de aandacht te
      brengen
      > van 'de makers'.
      > Dat laatste is inmiddels gebeurd, hoewel ik aanneem dat Johan
      Mulderij deze
      > berichten meeleest.
      >
      > Vriendelijke groeten / Best wishes / Mit freundlichen Grüßen
      > Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
      > ---
      > Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
      > » Genealogie in Noord-Holland
      > » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
      > » Homepage van de familie Arnoldus
      > Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/

    • Show all 15 messages in this topic