40RE: [pro-gen] datumvelden

  • Arend de Haan
    Nov 21, 2000
      Hallo Don,

      Mijn dank voor je reactie.

      "Problemen" doen zich voornamelijk voor bij het importeren van gedcoms,
      geproduceerd door genealogische computerprogramma's, die "meer kunnen",
      zoals genoemde combinatie "voor 14-11-1711". De gebruikers van die
      programma's gebruiken ook prompt alle mogelijkheden, terwijl wij als
      Pro-Genners toch wel ons beperken door ingave van waarden als "< feb 1844".
      De constructie "voor 1715" of "> 1815" gebruik ik dan ook al geruime tijd.

      Overigens zou enige uitbreiding van de faciliteiten m.b.t. datumvelden
      netjes zijn. Zeker in de vroegere tijd kom je natuurlijk bijna altijd voor
      het feit dat je een schatting wilt of moet maken, bijv. geb. 1525/1545 of
      1525-1545, hetgeen ik dan afgedrukt zou willen zien als "tussen 1525 en
      1545".

      Samengevat: ik kan me i.h.a. op dit moment heel aardig redden, maar
      verbetering van PG op dit punt zou heel plezierig zijn!

      Mvg,
      Arend

    • Show all 3 messages in this topic