39Re: [pro-gen] datumvelden

    Nov 19, 2000
      Beste Arend,

      > Weet iemand of het mogelijk is om in een datumveld een waarde
      > als "voor 14-11-1711" in te geven?
      > De datumvelden binnen PG lijken daarvoor te klein.
      > Wie weet raad?

      Jammer genoeg is het niet mogelijk in een datumveld meer dan tien
      tekens te plaatsen.

      Wel is het mogelijk om relatieve jaartallen in te voeren,
      bijvoorbeeld:
      voor 1711
      na 1711
      circa 1711
      Desgewenst kan in het kladveld of in een van de infovelden een nadere
      verklaring worden gezet.

      Je kunt ook eens proberen een andere bestands-definitie te maken
      waarbij meer tekens voor het datumveld worden gegeven. Of de
      bijzondere eigenschappen van het datumveld dan nog van toepassing
      zijn, weet ik niet. Dat heb ikzelf nooit geprobeerd. Misschien weet
      iemand anders dat?

      Don Arnoldus
      Helpdesk PRO-GEN Gebruikersgroep
    • Show all 3 messages in this topic