3547Re: [pro-gen] Windows interface?

  • Peter Eering
    May 2, 2005
      Hallo Window-haters
      Ik was 1,5 jaar geleden van plan over te stappen van FTW naar progen,
      vanwege dat FTW geen Nederlandse module heeft.
      Heb progarnma aangeschaft, maar ontdekte dat ik heel veel info ging
      verliezen door dat progen slechts 10 posities voor een datum heeft.

      dingen als bef 17 aug 2000 worden veranderd in bef 2000. Bij mijn meer
      dan 58000 personen gaf dat heel veel verlies.
      GEDCOM kan die langere datums, dus ook dus tussen 17 jan 1815 en 20
      april 1816 wel aan. Progen is nu dus niet eens volledig compatible met
      GEDCOM!!!
      Na navraag bleek dat dat probleem pas in de windowversie wordt opgelost.
      Ik vind dat toch al wel erg lang duren. Die versie moet er nu toch wel
      erg snel komen. Ik ben het dus er roerend mee eens dat alleen een
      dosversie echt niet meer van deze tijd is.
      groeten van Peter Eering uit Naaldwijk

      Nelis W.J.M. schreef op 2-5-2005 8:10:

      >Goedendag,

      >In een eerdere reactie is al gesteld dat er al gewerkt wordt aan een
      >Windows versie van PRO-GEN, waarvan stukjes op bijeenkomsten zijn
      >gedemonstreerd. Een voordeel, niet genoemd in voorgaande berichten, van
      >een Windows-versie ten opzichte van de huidge DOS versie is het gemak om
      >om te gaan met verschillende soorten documenten, zoals foto's, filmpjes
      >en geluid.
      >
      >SQL en PHP zijn in de nieuwe versie van PRO-GEN, voor zover ik weet,
      >niet in gebruik. De ontwikkelomgeving waarvoor gekozen is is Delphi. Ik
> [...]

      Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
      Het bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde.
      Indien dit bericht niet voor u is bestemd, verzoeken wij u dit onmiddellijk aan
      ons te melden en de inhoud van het bericht te vernietigen.

      This message shall not constitute any obligations.
      This message is intended solely for the addressee.
      If you have received this message in error, please inform us immediately and
      delete its contents.