3545Re: [pro-gen] Windows interface?

  • Nelis W.J.M.
    May 1, 2005
      Goedendag,

      >Of wat te denken van een Linux versie?
      >
      >Speculatie:
      >
      >Stop de database zelf in SQL, bouw de interface in PHP, implementeer VTX
      >in een portable vorm (bijvoorbeeld C), en zorg dat de VTX programma's en
      >programma'tjes voor de gebruiker beschikbaar zijn. Resultaat: een geheel
      >portable programma dat werkt via een Web-interface. Draait net zo
      >makkelijk onder Linux (Unix) als Windows.
      >
      >Natuurlijk wat hulpprogramma's om bestaande Pro-Gen data om te zetten
      >naar de SQL database.

      In een eerdere reactie is al gesteld dat er al gewerkt wordt aan een
      Windows versie van PRO-GEN, waarvan stukjes op bijeenkomsten zijn
      gedemonstreerd. Een voordeel, niet genoemd in voorgaande berichten, van
      een Windows-versie ten opzichte van de huidge DOS versie is het gemak om
      om te gaan met verschillende soorten documenten, zoals foto's, filmpjes
      en geluid.

      SQL en PHP zijn in de nieuwe versie van PRO-GEN, voor zover ik weet,
      niet in gebruik. De ontwikkelomgeving waarvoor gekozen is is Delphi. Ik
      vermoed dat Johan een aardig verhaaltje kan houden over reden(en) dat
      een aantal pakketten NIET bruikbaar zijn voor de volgende generatie van
      PRO-GEN. Zo zijn er de nodige databases die in de problemen komen met
      datums ver in het verleden.

      Met vriendelijke groet,
      Wim Nelis.

      PS: mijns inziens is C een slecht voorbeeld van een "portable" omgeving.
      Perl is een beter voorbeeld, en er is een aanzet voor een VTX vervanger
      geschreven in Perl.
    • Show all 25 messages in this topic