3469Re: [pro-gen] out of string

  • Johannes Sijbom
    Apr 4 10:28 AM
      Johan Mulderij wrote:

      > Hallo Johannes,
      >
      > De fout die Jozef had treedt op tijdens het compileren; dus voordat het
      > 'uitvoer menu' verschijnt.
      > Jouw foutmelding treedt op een heel ander punt op; namelijk tijdens het
      > aanmaken van het uitvoerbestand (dus na de keuze 'uitvoer naar schijf').
      > Daarvoor zal bovengenoemde aanwijzing inderdaad niet helpen.
      >
      > Probeer eens bij bij de 'opgeslagen instellingen' de '*Eenvoudige
      > parenteel/genealogie-uitvoer' wel werkt. In dat geval worden namelijk de
      > info-teksten niet afgedrukt, wat een boel geheugen scheelt.

> [...]
      Beste Johan

      Blijkbaar zit het toch in "mijn" geheugen. Ik heb het volgende:
      655360 bytes total conventional memory
      655360 bytes available to MS-DOS
      594992 largest executable program size
      1048576 bytes total contiguous extended memory
      0 bytes available contiguous extended memory
      941056 bytes available XMS memory
      MS-DOS resident in High Memory Area

      De "*Eenvoudige parenteel/genealogie-uitvoer" liep ook stuk. Vervolgens
      heb ik in het bestand config.nt de regel EMM = RAM toegevoegd, maar ook
      dat biedt geen soulaas. Met de parameter [B=BaseSegment] hoef ik, lijkt
      mij, niets te doen, omdat deze standaard blijkbaar op de hoogste waarde
      staat. Mogelijk dat de parameter [A=AltRegSets] nog iets kan opleveren,
      maar ik heb eigenlijk geen idee wat het effect is. Kun jij hier iets
      over zeggen?

      Volgens de toelichting in mijn config.nt wordt de grootte van EMM
      bepaald door een pif-bestand. "Indien de grootte als 0 is aangegeven,
      wordt EMM uitgeschakeld en wordt de EMM-regel genegeerd."

      In dit geval gaat het, neem ik aan, om het bestand pro-gen.pif. Kan ik
      daarin op de een of andere manier zien wat als grootte is aangegeven, en
      zo ja kan ik dat aanpassen wanneer de grootte inderdaad 0 is?
      --
      Hartelijke groeten

      Johannes Sijbom

      bezoek ook eens onze website