3460Re: [pro-gen] out of string

    Apr 2, 2005
      Johannes Sijbom wrote:

      > Beste Johan
      >
      > Met grote belangstelling volg ik al geruime tijd elke aanwijzing die in
      > deze groep gegeven wordt om dit probleem op te lossen, maar ook deze
      > werkt bij mij niet. Onder XP krijg ik al geruime tijd de melding:
      >
      > Out of string space in module PG-TEKST at adress 23CF:640E
      >
      > wanneer ik een parenteel wil uitdraaien. Onder Windows 98, op mijn oude
      > computer, zie mijn mail van 5 december in deze groep, heb ik het
      > probleem niet
      >
      > Wat, oh wat, is hier verder nog aan te doen?.

      Hallo Johannes,

      De fout die Jozef had treedt op tijdens het compileren; dus voordat het
      'uitvoer menu' verschijnt.
      Jouw foutmelding treedt op een heel ander punt op; namelijk tijdens het
      aanmaken van het uitvoerbestand (dus na de keuze 'uitvoer naar schijf').
      Daarvoor zal bovengenoemde aanwijzing inderdaad niet helpen.

      Probeer eens bij bij de 'opgeslagen instellingen' de '*Eenvoudige
      parenteel/genealogie-uitvoer' wel werkt. In dat geval worden namelijk de
      info-teksten niet afgedrukt, wat een boel geheugen scheelt.

      Kijk m.b.v. het MEM commando eens naar het geheugen op beide machines.
      Waarschijnlijk zal op die XP machine minder vrij geheugen beschikbaar
      zijn (op de regel 'max. omvang voor uitvoerbare programma's') of is er
      geen EMS (Expanded memory) beschikbaar.