3339Re: [pro-gen] CHAF versie 2.8

  • Nelis W.J.M.
    Mar 2, 2005
      Goedendag,

      >Ik denk niet dat je advies juist is.
      >
      >Alle PRO-GEN updates en zaken als EXTA en CHAF laat ik in de map
      >C:\PG30\SUPP staan. Nodig is dat natuurlijk niet.
      >
      >Wat ik binnen haal zijn .LZH bestanden. Nadat PRO-GEN zo'n bestand
      >geïnstalleerd heeft komt in de map een .INI bestand met dezelfde
      >(voor)naam te staan [sorteer op NAAM en ze staan onder elkaar].
      >
      >Op die manier kan ik zien wat ik gedownload heb en wanneer [sorteer
      >op DATUM en de laatst geïmporteerde staat bovenaan].
      >
      >PRO-GEN negeert een .LZH bestand als er in de map SUPP ook een .INI
      >bestand staat met dezelfde (voor)naam.

> [...]
      Twee opmerkingen.

      (A) In een *.LZH bestand staat een installatievoorschrift (*.INI).
      PRO-GEN eist dat de naam van het LZH bestand gelijk is aan de naam van
      het installatievoorschrift (muv de extensie). Als de naam van het LZH
      bestand wordt veranderd, zal het installatievoorschrift niet gevonden
      worden door PRO-GEN.

      (B) Omdat men veelal de bestanden in de map SUPP laat staan, is er een
      potentieel probleem met betrekking tot meerdere versies van hetzelfde
      programma. Om de bovenstaande reden kan het niet dezelfde naam krijgen.
      Dientengevolge zal iets als een volgnummer of een versienummer in de
      naam van het *.LZH bestand moeten worden opgenomen. Met programma chaf
      is dat goed te zien: het versienummer staat in de naam. Dit betekent dat
      namen van een programma eigenlijk beperkt moeten blijven tot maximaal 6
      letters: dan is er nog ruimte voor een serie versies van dat programma.

      Met vriendelijke groet,
      Wim Nelis.
    • Show all 19 messages in this topic