3197Re: nieuwe printer problemen

  • Leo van Iperen
    Feb 4, 2005
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Leonard" <l.p.v.kessel@h...> wrote:

> [...]
      > geduldig af; uitstekende en zeer coulante service!
      >
      > PS. Pro-gen.exe - dus zonder windows-printer- werkt niet omdat er
      > geen default-printer, of alternatieve/compatible aanwijsbaar is
      > binnen de menustructuur van Pro-Gen.
      >
      > Off topic: de printer werkt uitstekend met alle MS-windows
      > programma's. Heeft zelfs een feature om een boekje in A5-formaat
      > geheel dubbelzijdig af te drukken met de relevante bladzijdenummers
      > in correcte volgorde, zowel links- als rechtsonder) af te drukken.
      > Jofel! Handige feature i.c.m. een kleine font (goed leesbaar voor
      A5)
      > en de vele familieoverzichten uit onze omgeving.
      >
      > met vriendelijke groet
      > Leonard van Kessel
      > adviseur HCC-gebruikersgroep `genealogie':
      > Internet: http://www.genealogie.hccnet.nl
      > Cursus: http://www.volksuniversiteit.nl/alphenadrijn/nj2004/323.htm
      > (ook in 2005)
      > Internet-privé: www.angelfire.com/ga/digit
      > Privé-plan in 2005: www.groenehartgenealogie.nl

      > onder
      > via
      > geen

      Beste Leonard en alle anderen,

      Ik begrijp dat het om een of andere (onduidelijke) reden bij jullie
      niet werkt. Welnu ik ben eveneens in het bezit van een Pixma Ip4000
      printer van Canon. Deze is aangesloten op de PC via een USB kabel.
      Daarnaast beschikt diezelfde PC over een HP Laserjet 4l (ja zeker een
      oudje al, maar werkt nog steeds prima) deze is via de paraleel poort
      aangesloten. Ik heb geprint naar beide printers via PGWINPRN.EXE en
      dat werkt uitstekend. Je moet de printer waarvan je gebruik wilt
      maken als standaard printer opgeven en daarna PGWINPRN opstarten. De
      standaardprinter wordt dan gebruikt. Dus de een keer mijn Laserjet en
      de volgende keer mijn IP4000. Overigens gewwon de IP4000 met de
      meegeleverde CD geïnstalleerd.

      Ik maak gebruik van XP Professional en heb (zoals blijkt) geen
      probleem.

      Ik zeg niet dat ik een oplossing heb voor je probleem, maar het geeft
      misschien wel aanvullende informatie.

      Groeten
      Leo van Iperen
    • Show all 5 messages in this topic