3193Re: nieuwe printer problemen

  • Leonard
    Feb 2, 2005
      Hallo Jan (en vanuit de vorige ractie, hallo Rachel)

      beiden reacties ken ik, het blijkt bij navraag bij de programmeurs
      dieper te zitten dan ook zij denken.

      Ik kreeg van een van hen een oplossing die in de goede richting wees.
      Ik moet 2 fonts (type Courier) in de directory lettertypen van het
      configuratiescherm laten vervallen. Pro-Gen opnieuw starten met
      pgwinprn.exe en jawel; het programma draaide weer, TOTDAT....

      De andere ochtend (PC uitgezet die avond daarvoor) weer geen ProGen
      en dezelfde mededeling, dat er geen standaardprinter was geselecteerd.
      Toen heb ik dus een van de programmeurs gebeld en hij kwam met de
      oplossing om die 2 fonts te laten vervallen, MAAR dat moet ik dus
      STEEDS doen als ik de PC afsluit. Makkelijk zat om die PC aan te
      laten staan. Maar zo werkt dat niet optimaal, toch?

      De Pro-Gen-programmeeur is op zoek naar de oplossing en ik wacht
      geduldig af; uitstekende en zeer coulante service!

      PS. Pro-gen.exe - dus zonder windows-printer- werkt niet omdat er
      geen default-printer, of alternatieve/compatible aanwijsbaar is
      binnen de menustructuur van Pro-Gen.

      Off topic: de printer werkt uitstekend met alle MS-windows
      programma's. Heeft zelfs een feature om een boekje in A5-formaat
      geheel dubbelzijdig af te drukken met de relevante bladzijdenummers
      in correcte volgorde, zowel links- als rechtsonder) af te drukken.
      Jofel! Handige feature i.c.m. een kleine font (goed leesbaar voor A5)
      en de vele familieoverzichten uit onze omgeving.

      met vriendelijke groet
      Leonard van Kessel
      adviseur HCC-gebruikersgroep `genealogie':
      Internet: http://www.genealogie.hccnet.nl
      Cursus: http://www.volksuniversiteit.nl/alphenadrijn/nj2004/323.htm
      (ook in 2005)
      Internet-privé: www.angelfire.com/ga/digit
      Privé-plan in 2005: www.groenehartgenealogie.nl
      "genealogie . . . . een eindeloze hobby"

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "J. de Boer" <jdeboer1@c...> wrote:

      > printer,
      > dat

      > Gewoon uitgaan van dat de nieuwe printer de standaardprinter is
      onder
      > Windows. Voor het printen van uitvoer zoals RTF-bestanden gaat het
      > dan automatisch goed, en voor rechtstreeks printen vanuit ProGen
      > start je ProGen op d.m.v. de alternatieve snelkoppeling die bij een
      > correcte installatie van ProGen op het bureaublad staat: "ProGen
      via
      > Windows printer". Ik weet uit eigen ervaring dat dit hoegenaamd
      geen
> [...]
    • Show all 5 messages in this topic