2485Re: [pro-gen] laptop problem met Pro-Gen

  • Victor Pollé
    Apr 2, 2004
      Hallo Marlies,

      Je wilt PRO-GEN gebruiken zowel op je PC als op je laptop. Dat doe ik
      ook.
      Mijn probleem was: als ik een nieuw criterium voor selectie maak op
      de PC, dan staat die niet op mijn laptop. Besluit ik in het archief
      dat ik een nieuwe persoonslijst wil maken, dan staat die wel op mijn
      laptop, maar niet op mijn PC.

      In het laatste nummer van PRO-GEN-eralia (jaargang 10, nr 1, maart
      2004) staat op pag.13 een artikel van Johan Mulderij: PRO-GEN en een
      USB-memory stick.

      Ik heb zo'n stick gekocht: 128 Mb (euro 50). Ideaal:
      1. Back-up schrijven en controleren gaat veel vlugger dan met een
      floppy;
      2. De hele directory (map) PG30 van de PC kopieëer ik naar de stick
      (zo'n 40Mb, die vorstenhuizen heb ik verwijderd, zelf heb ik 3000
      personen en 1000 relaties) en van de stick naar de laptop. Kom ik
      terug uit het archief dan doe ik het omgekeerde. Werkt perfect.

      Een aanrader dus zo'n USB-memory-stick.

      (Ik gebruik Windows 98 second edition. Dat betekent de bijgeleverde
      driver installeren zowel op de PC als op de laptop.)

      Hartelijke groeten en veel succes.

      Victor Pollé

      VICTOR POLLÉ

      v.f.l.polle@...