2267Re: [pro-gen] mutatiedatum in output

    Dec 1, 2003
      Robert Olieman <rolieman@...> schreef:

      > Bij het maken van een uitdraai van mijn kwartierstaat vind ik het wel
      > handig als er bij elke persoon bijstaat wanneer het record voor het
      > laatst gewijzigd is. Daarom heb ik in de definitie van de
      > kwartierstaat uitvoer "Persoon gewijzigd" aangevinkt. Wat er daarmee
      > extra in de output verschijnt is mij niet duidelijk, maar in ieder
      > geval niet de mutatiedatum.
      > Is er iemand die weet hoe ik de mutatiedatum wel in de output kan
      > krijgen?

      Naar aanleiding van dit bericht heb ik voor Robert enkele VTX-bestandjes
      aangepast, waardoor de mutatiedatum tussen de tekst van de kwartierstaat
      verscheen. Maar eigenlijk is dit niet zo fraai. Die datum verschijnt
      midden tussen de tekst en moet steeds worden opgezocht. Door met een
      stijl te werken zou er een kleurtje aan gegeven kunnen worden, maar
      toch...

      Ik vraag me achteraf af of het niet verstandiger is met de geëigende
      middelen van PRO-GEN een lijst te definiëren waarin de mutatiedatum
      voorkomt. Die lijst kan bijv. de actuele lijstweergave op het
      beeldscherm worden. Via de selectie- en markeervoorwaarden kan naar
      hartelust worden gegoocheld met die mutatiedatum.

      Punt is, waar die mutatiedatum voor wordt gebruikt. Zelf heb ik het wel
      eens moeten gebruiken toen ik twee (min of meer gelijksoortige)
      bestanden had samengevoegd met (dus) veel dubbele personen daarin. Door
      de mutatiedatum in de lijst zichtbaar te maken, kon ik veel
      gemakkelijker analyseren welke records verwijderd konden worden.

      Misschien kunnen deelnemers van dit forum eens een paar
      praktijkvoorbeelden opsommen waarbij die mutatiedatum van belang is bij
      het beheren van hun genealogische bestanden. En... hoe zij dit hebben
      opgelost.

      Vriendelijke groeten / Best wishes
      Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
      Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
      » Genealogie in Noord-Holland
      » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
      » Homepage van de familie Arnoldus
      Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/