22RE: [pro-gen] Afdrukken kwartierbladen (en kleuren)

  • Yvette P. Hoitink
    Sep 22, 2000
      Hallo Evelien en Frans,

      Allereerst wil ik Frans feliciteren met zijn kleinzoon. Wat leuk zeg! Nou
      maar hopen dat ie later niet van genealogie houdt, want dan heeft hij in elk
      geval van een van beide ouders weinig te doen :-)

      Over het aanpassen van de kleuren van de HTML-uitvoer van Pro-gen, volgens
      mij is dit heel simpel eenmalig aan te passen door in de pro-gen directory
      NL het bestand HTMLHEAD.PTM aan te passen. Hier staan in de BODY tag de
      algemene kleurinstellingen van de pagina gedefinieerd. Wil je de uitvoer van
      de kwartierbladen aanpassen, dan kun je in de NL directory KW-BLAD.PTM
      aanpassen, hier staat de door jou aangepaste kleur FFFF80 ook in.

      Analoog is in HTMLFOOT.PTM eenmalig de voettekst aan te passen voor degenen
      die dat willen.

      Waarschijnlijk overbodig, maar ik maak altijd eerst een backup voor ik in
      Pro-gen bestanden ga hakken, als er iets mis is kan ik dan altijd de oude
      versie terugzetten.

      Succes ermee,

      Yvette Hoitink