2125RE: genealogie met alle naamdragers

  • Dago Hendrikson
    Sep 14, 2003
      Beste Johan,

      Ik ben op de voorhand al razend enthousiast over deze nieuwe feature. Een
      hoop extra werk wordt hiermee voorkomen en mijn database blijft perfect in
      orde. Nu nog heb ik van enkele vraouwtjes mannetjes gemaakt om alles recht
      te laten lopen met allerlei opmerkingen, maar binnen de kortste keren zijn
      die teruggezet nu een naamgenalogie zo makkelijk is te maken.

      Ik heb nog wel een vraag hierbij: Hoe reageert het programma wanneer man en
      vrouw dezelfde achternaam dragen? Bijvoorgbbeeld Wim Klok, getrouwd met Pie
      Klok. Worden de kinderen dan vermeld bij de man, of bij de eerst
      voorkomende naamdrager?

      met dank en groeten,
      Dago Hendrikson

      At 17:58 13-9-03 +0000, you wrote:
      > Date: Fri, 12 Sep 2003 20:35:13 +0200
      > From: "Jaap van Zweeden" <jaap.van.zweeden@...>
      >Subject: RE: genealogie met alle naamdragers
      >
      >Beste Johan Mulderij,
      >
      >Dit voorjaar heb ik de vraag over een naamgenealogie in deze nieuwsgroep
      >gesteld en over dat onderwerp zijn verschillende berichten verschenen. Onder
      >meer jouw bericht met de twee geschetste oplossingen die hieronder staan. Ik
      >heb beide oplossingen uitgeprobeerd en ze werken tot tevredenheid. Maar de
      >nieuwe update van Pro-gen met onder meer de nieuwe Naamgenealogie functie is
> [...]

      Dago Hendrikson, Gouda, The Netherlands
      * Genealogy: http://home.concepts-ict.nl/~dagospel/genealogie/
      Researching the Dutch families "Hendrikson" (Henderson, Hendriksen), "van
      Rij" (also van Reij, van Rie, van Riede, van Rije, van Ry, van Rye, Vanry,
      Verrij etc.), "Macor" and "Hotting" (also Hottich).