21RE: [pro-gen] Afdrukken kwartierbladen (en kleuren)

  • Evelien van Ruitenbeek
    Sep 22, 2000
      Beste Frans en mede-PRO-GENners,

      Toevallig kwam het onderstaande bericht binnen, terwijl ik online
      bezig was de E-groups site te verkennen.
      En ook ik heb een vraag voor deze groep die ook te maken heeft met
      kwartierstaten in HTML.

      Ik ben bijna klaar met mijn homepage, die ik maak met Frontpage.
      Uiteraard komen daar ook kwartierstaten op te staan, die met
      PRO-GEN in HTML omgezet zijn.
      Helaas is mijn persoonlijke smaak iets anders dan de
      standaardopmaak van de koppen in die kwartierstaten (fel geel) en
      heb deze kleuren dan ook meteen aangepast in blauw met witte
      letters (is ook de standaardkleur van mijn site).
      Met Frontpage kun je ideaal in HTML een zoek en vervang functie
      inzetten om de kleurcodes aan te passen.

      Ik heb dus de code FFFF80 vervangen voor 0099CC (van geel naar
      blauw) en de fontkleur van 000000 naar FFFFFF (van zwart naar
      wit).
      Maar niet iedereen werkt met Frontpage of een HTML editor, dus
      mijn vraag is:
      zijn de kleuren ook op een andere wijze aan te passen? Of is
      bovenstaande optie alleen mogelijk?

      Groetjes,
      Evelien