20Afdrukken kwartierbladen

  • Frans Manche
    Sep 22 11:07 AM
      Beste collega's,

      Voor mijn zondag jl. geboren kleinzoon Tijn wil ik een (losbladige) bundel
      maken, waarin ik genealogische gegevens betreffende zijn voorouders opneem.
      Als basis voor deze bundel wil ik kwartierbladen gebruiken, uiteraard de
      voortreffelijke HTML-kwartierbladen die PRO-GEN 3.0a mogelijk maakt. De
      bedoeling is dat na elk kwartierblad detailgegevens worden opgenomen in de
      vorm van (deel)kwartierstaten in tekstvorm en eventueel nog aanvullende
      verhalen die ik niet in het genealogische bestand heb opgenomen.
      Bij deze opzet moet ik dus een kwartierblad van 4 generaties afzonderlijk
      kunnen afdrukken. Johan Mulderij meldt in PRO-GEN-eralia jrg. 6, nr. 1,
      maart 2000, pag. 21: "Deze kwartierstaten kunt u vanuit Internet
      Explorer/Netscape ook afdrukken waarbij ervoor gezorgd is dat een
      kwartierblad niet verdeeld wordt over een paginagrens.".
      Ziedaar mijn probleem: Als ik het aangemaakte bestand open (in Internet
      Explorer) en het vervolgens afdruk (via Ctrl+p), dan worden de
      kwartierbladen wel verdeeld over de paginagrens. Wat doe ik niet goed?
      P.S. 1
      Het is min of meer een academische vraag. De bundel voor Tijn komt best in
      orde. Ik heb het probleem omzeild door het aantal generaties in te stellen
      op 3 en vervolgens de gewenste kwartierbladen afzonderlijk aan te maken. Het
      resultaat is prachtig, maar de procedure is minder fraai.
      P.S. 2
      Bovenstaande vraag is serieus bedoeld. Desalniettemin is dit bericht ook
      bedoeld om te testen of de PRO-GEN mailinglist functioneert.

      Met vriendelijke groet,

      F.G.M. Manche
      Utrechtseweg 100
      3818 EP Amersfoort