Komik Diyalog

  • badishco
    Message 1 of 1 , Oct 31, 2008

      What makes the following little dialogue so funny ?
      Çok güldürücü bir diyalog... Neden acaba?

      Medical Officer: How're your bowels working?
      Recruit: Haven't been issued with any, sir.
      Medical Officer: I mean, are you constipated?
      Recruit: No, sir. I volunteered.
      Medical Officer: Heavens, man, don't you know the King's English?
      Recruit: No, sir. Is he?

      :)):))

      ÇEVİRİSİ:

      Askeri Doktor: Nasıl, barsakların çalışıyor mu? Abdestin muntazam mı?
      Acemi Er : Henüz vermediler, komutanım.
      ("Bowels" sözcüğünü bir tür teçhizat filan zannediyor)
      Doktor: Demek istiyorum ki, konstipe misin, sıksık konstipe olur musun?
      ER: Hayır, komutanım. Gönüllü oldum.
      (Sözcüğü "conscripted" = zorunlu askerlik gereği askere alınma, şeklinde anlamış)
      Doktor: Ey, Yarabbim! Adamım sen doğru dürüst İngilizce bilmiyor musun?
      ER: Hayır, komutanım, kendisi İngiliz midir?
      (the King's English = standart İngilizce, yada standart oluşturacak şekilde iyi bir İngilizce anlamına gelirken, bizim saf er bunu "The King is English" = "Kralın İngiliz olduğunu bilmiyormusun?" şeklinde anlamış.)