ANCAMAN EMFs (Elektromagnet Fields) TERHADAP KESIHATAN (info)

  • KAM
    Message 1 of 1 , Sep 5, 2007
      ANCAMAN EMFs (Elektromagnet Fields) TERHADAP KESIHATAN
      EMFs adalah talian kuasa tidak ketara yang berlaku apabila aliran arus elektrik mengalir menerusi kabel atau peralatan elektrik. Ia terdiri daripada medan elektrik dan medan magnet, yang berpotensi menimbulkan kesan sampingan yang memudaratkan. Gabungan kedua-dua medan itu mengalir keluar dan menjejaskan apa sahaja yang di sentuhnya.
      Peralatan elektrik membentuk medan elektromagnet ketika digunakan dan ia menghasilkan kuasa medan magnet “positif” yang mana boleh menyebabkan stres, penyakit dan kesan lain yang memudaratkan kesihatan manusia dengan mengganggu fungsi otak.Misalnya, apabila lampu di nyalakan, voltan menghasilkan medan elektrik (sekalipun jika lampu itu dimatikan). Apabila lampu dinyalakan semula, arus itu kini turut menghasikan medan magnet “positif”.
      Kekuatan sesuatu medan itu ditentukan melalui voltannya.voltan yang lebih tinggi menghasilkan medan elektrik yang lebih kuat. Menara pemancar utama (kabel pada menara atau tiang yang tinggi) seperti tiang telefon atau antena telefon bimbit menjana EMFs yang lebih hebat.
      Telefon bimbit dan antena stesen pemancarnay beroperasi dengan gelombang radio dan gelombang micro yang memancarkan radiasi.Radiasi daripada telefon bimbit ke kepala lebih hebat, maka gunakanlah secara singkat dan guna ketika perlu sahaja.
      “Pada mulanya saya terasa panas di sekeliling telinga. Tetapi masalah semakin buruk, dan saya menjadi sunggauh tidak selesa dan sakit kepala setiap kali menggunakan telefon bimbit....Jika saya pegang komputer riba untuk membaca tulisan di atas skrin, tangan saya seolah olah terkena kejutan elektrik. Oleh itu saya perlu jauhkan diri daripada komputer riba”.
      -Bekas ketua pengarah WHO, Gro Harlem Brundland, MD , Yang juga bekas perdana menteri Norway dan bertugas sebagai seorang doktor perubatan
      -Kerana itulah Terapi magnet merupakan satu terapi yang penting kerana Kuasa medan magnet yang dihasil oleh Gelang Biomagnetik Edymium adalah “Negatif” yang mana dapat menyeimbangkan paras radiasi medan magnet secara semulajadi tanpa kesan sampingan.Kajian yang dijalankan di Battlle pacific Northwest Labs mendapati pendedahan yang berterusan kepada EMFs boleh mengurangkan rembesan melatonin (hormon yang mengawal ritma biologi mamalia). Kekurangan ini pula menimbulkan masalah kejiwaan seperti murung, kurang tumpuan dan sukar tidur.
      more info go to :
      http://chekam.blogspot.com