Re: [poetryslam]

  • Karin Ferry
    Message 1 of 3 , Dec 6, 2009
      Tack för inbjudan, Claes. Det låter jättetrevligt men jag har inte möjlighet att åka till Stockholm 19 dec.

      Mvh

      Karin Ferry

      2009/11/25 claes fredelius <claes_fredelius@...>

      INBJUDAN TILL MIDVINTERSOLSTÅNDSFEST

      Midvintersolståndet inträffar den 21 december varje år
      För att ni ska ha bättre möjlighet att komma
      tidigarelägger vi festen till

      LÖRDAG 19 DECEMBER KL. 16 PÅ JULIKULLEN
      I MIDSOMMARPARKEN(ett stenkast från Bio Tellus
      på Vattenledningsvägen)
      Där eldar vi och spelar tillsammans för att dagarna nu blir längre och längre
      Ta gärna med en fackla tomtebloss och annat eldfängt
      Samt instrument efter lust och behov
      (man kan alltid klappa händer pinnar stenar osv)

      Vi spelar exempelvis vad min vän Daniel Jatta brukar kalla
      "skogsblues"(slavarna måste gå ut i skogen och spela eftersom deras musik ansågs upprorisk; all musik kommer från skogen:vinden bladen som dallrar vattnet som sorlar...)

      Det finns säkert utrymme för en och annan poesi

      Sen går vi hem till mig och fortsätter en stund...

      Claes  08-7440743

      Ladda ner nya Internet Explorer 8! Ladda ner nya Internet Explorer 8!