Poesi om Stockholm

  • Eva Öhgren
    Message 1 of 8 , Oct 16, 2009
      Hej,
      jag arbetar på Vällingby bibliotek och vill i nära samarbete med
      poesiläsare vaska fram en lista på poesi som skildrar Stockholm och dess
      förorter på ett eller annat sätt. Meningen är sedan att alla som vill
      skall få rösta på sin favoritdikt. Förmodligen kommer vi att ha något
      evenemang runt detta också, framåt vårkanten.

      Så om någon vill tipsa mig om någon dikt blir jag glad!

      Många hälsningar!

      Eva Öhgren
      Stockholms stadsbibliotek
      Läsa Norr
    • Bengt Malmsten
      Message 2 of 8 , Oct 16, 2009
        Hej Eva!

        Tack för Ditt erbjudande.
        Jag har deltagit i Poetry Slam i c:a 10 år och gett ut två egna böcker i poesi.
        En del av mina dikter berättar och beskriver de södra förorterna i Stockholm,
        och då framför allt Hökarängen där jag bott på 1990-talet.

        Det skulle kännas hedrande att få delta i en poesiuppläsning om detta kan
        ordnas. Hör av Dig när det är dags för en högläsning...

        Hälsningar
        Bengt Malmsten

        poet/författare
        FARSTA 2009-10-16

        PS. Om Du är konstintresserad så titta in på min hemsida www.bengtmalmsten.dinstudio.se

        Du kan också nå mig på tel. 070-384 85 56

[...]

        Ta semester! - sök efter resor hos Kelkoo.
        Jämför pris på flygbiljetter och hotellrum: http://www.kelkoo.se/c-169901-resor-biljetter.html
      • Malin Bergman Gardskär
        Message 3 of 8 , Oct 16, 2009
          Hej Eva!

          På min hemsida finns det en dikt som jag skrivit och läst in som heter Jag älskar mitt Stockholm som kanske kan vara av intresse? Jag kan skicka textfilen om du föredrar det också, bara att säga till!

          http://www.myspace.com/ladym82

          Mvh Malin

          To: poetryslam@yahoogroups.com
          From: eva.ohgren@...
          Date: Fri, 16 Oct 2009 14:41:59 +0200
          Subject: [poetryslam] Poesi om Stockholm

[...]

          Dela foton på ett smidigt sätt med Windows Live™ Photos. Dra och släpp
        • Helena Duroj
          Message 4 of 8 , Oct 16, 2009
            Hej, h�r �r f�rslag p�:

            Rinkebysvit (-98), finns p� en del bibliotek
            "Vems �r staden" �r mer citybetonade dikter ur M�jligt land (-01) som jag har �verex av
            "Revolutionstorget", en avslutande svit fr�n Rinkeby ur Manifestation (-04) som kan finnas p� bibliotek

            har �ven n�got opublicerat, ex-vis f�rortsbeskrivningen Geografisk biografi

            medverkar g�rna vid uppl�sningar!

            mvh / Helena Duroj

            Message 5 of 8 , Oct 19, 2009
              Hej,
              tack för detta. Jag ser att det finns exemplar av både Möjligt land
              och Manifestation på vissa bibliotek. Du får gärna skicka det du har
              överex av, så kan jag föra på den i Vällingby och Blackeberg också om
              du vill.
              Jag hör av mig när jag samlat in alla tips, så får vi se vad vi kan
              hitta på.

              Många hälsningar!

              Eva Öhgren
              Vittangigatan 24
              162 61 Vällingby

              Eva Öhgren
              Stockholms stadsbibliotek
              Läsa Norr

              Hej, här är förslag på:

              Rinkebysvit (-98), finns på en del bibliotek
              "Vems är staden" är mer citybetonade dikter ur Möjligt land (-01) som
              jag har överex av
              "Revolutionstorget", en avslutande svit från Rinkeby ur Manifestation
              (-04) som kan finnas på bibliotek

              har även något opublicerat, ex-vis förortsbeskrivningen Geografisk
              biografi

              medverkar gärna vid uppläsningar!

              mvh / Helena Duroj

[...]

              .

              <P><p><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"
              style="font-size:13.5px">_______________________________________________________________<BR>
            • Eva Öhgren
              Message 6 of 8 , Oct 19, 2009
                Hej och tack för snabbt svar, samt ditt fina erbjudande.
                Jag samlar in alla tips nu, men hör av mig när jag vet hur jag skall gå
                vidare.

                Från: Eva Öhgren <eva.ohgren@...>
                Till: poetryslam@yahoogroups.com
                Datum: fredag 16 oktober 2009 14.41

[...]

                Går det långsamt? Skaffa dig en snabbare bredbandsuppkoppling.
                Sök och jämför priser hos Kelkoo.
                http://www.kelkoo.se/c-100015813-bredband.html?partnerId=96914325
              • Lukas Duczko
                Message 7 of 8 , Oct 19, 2009
                  Hej allihopa,

                  Det är jättebra att ni samlar in dikterna, men för att inte överanvända maillistan vore det bra om ni bara kommunicerade direkt med varandra när ni etablerat kontakt.

                  Vänligen
                  /Lukas Duczko

                  19 okt 2009 kl. 10.17 skrev Eva Öhgren:

> [...]
                  du vill.
                  Jag hör av mig när jag samlat in alla tips, så får vi se vad vi kan

                  Hej, här är förslag pÃ¥:

                  Message 8 of 8 , Dec 15, 2009

                    God dag, nu kan ni få slippa julstressen och gå och höra på poesi! Sthlm Poetry Slam kör nu på torsdag!
                    Julfri Zon!
                    Ingen jul!
                    Bara poesi och människor!

                    från 19.00

                    Snookerbaren, Biljardpalatset, St Eriksgatan 52 t-bana Fridhemsplan

                    Alla poeter välkomna att läsa poesi från scen, i tävlingsform eller utan tävling! Alla andra måste komma och hänga och lyssna! Dryck och mat finnes i överflöd.

                    Kvällen inledes med öppen scen och sen blir det The Poetry Slam!
                    Tag med er hatt så ni har något att hålla i när det hela stormar igång...

                    40:- i entré

                    Vi synes
                    herr arrangör Johan Nordgren