Unga berättare sökes till P3

  • István Molnár
    Message 1 of 1 , Feb 6, 2008
      Hej,

      jag vidarebefordrar ett mail om ett radioprogram som söker berättare.

      Hälsningar
      István

      - - - - - -

      P3 söker nya unga röster som ska få höras i radion!

      Hej!

      Jag heter Karin Andersson och jag jobbar med ett nytt radioprogram i
      Sveriges Radio som heter Mitt P3 (månd-fred 20.30-21.30 i P3). Det är
      ett program där vem som helst kan medverka med en egen berättelse på ca
      2 minuter. Det kan vara en dikt, betraktelse, ett minne, en rolig
      historia, hur man känner sig just nu, en fundering - vad som helst!
      Lite som lyssnarnas eget speakers corner.

      Jag jobbar just nu med samla in berättelser från alla möjliga unga
      människor och min fråga är om inte du och dina vänner som sysslar med
      estradpoesi vill ta chansen att få höras i radio? Jag har jobbat en hel
      del med gestaltande radio tidigare och spelat in flera estradpoeter och
      min erfarenhet är att folk som håller på med poetry slam är grymma
      berättare!

      Rent praktiskt skulle det gå till så att jag kommer en plats som
      passar dig, jag spelar in elevernas berättelser på min bandspelare.
      Eller så kommer du till min lokal på Söder och så spelar vi in här. Man
      kan skriva ner sin story på ett papper eller berätta helt fritt, det är
      upp till en själv. Man får ta om tills det blir bra så att både du och
      jag är nöjda! Sen kommer berättelserna sändas i Mitt P3 (sänds vardagar
      20.30-21.30) inom en snar framtid.

      I den bifogade filen finns en utförligare beskrivning av programmet
      och hur det går till om man vill medverka.

      Hoppas att vi hörs!
      Karin

      Karin Andersson
      journalist