STHLM Poetry Slam 8 oktober

  • johan nordgren
    Message 1 of 6 , Oct 3, 2007
      STHLM Poetry Slam

      Måndagen den 8 oktober

      Sista Slamkvällen i Folkkulturcentrums lokaler på
      Skeppsholmen. Sen blir det ett litet uppehåll till den
      5 november på grund av flytten. Efter den 5 november
      hittas Folkulturcentrum i Hjorthagen. (se
      http://www.folkkulturcentrum.se/)

      8 Oktober
      Gästpoet: Johan Nordbeck

      Öppen Scen

      Poetry Slam

      kl. 18.30

      FolkKulturCentrum, Slupskjulsvägen 28 Skeppsholmen

      entré: 40 kr.

      Hjärtligt Välkomna

      Johan Nordgren

      Låna pengar utan säkerhet. Jämför vilkor online hos Yahoo!
      http://shopping.yahoo.se/c-100390123-lan-utan-sakerhet.html?partnerId=96915014
    • Malin Gardskär
      Message 2 of 6 , Oct 3, 2007

        Hej!

        Jag funderar på att vara med men har ej bestämt vilket datum..måste man anmäla sej innan eller kan man göra det på plats? Hur många gånger till är det kvar, alltså även efter flytten?

        Mvh Malin

        To: poetryslam@yahoogroups.com

        Message 3 of 6 , Oct 3, 2007
          Ifall man vill vara med och tävla vad är reglerna och kan man anmäla sig såhär? mvh Rebecca Stadener
        • johan nordgren
          Message 4 of 6 , Oct 4, 2007
            Hej hej
            anmälningar till STHLM poetry slam sker endast på
            plats. Enklast så för alla.
            mer info om alla datum finns här:
            www.estradpoesi.com/iopp/skeppsholmen

            Ta med minst tre dikter

            vi synes
            Välkomna
            Johan Nordgren

            reglerna är dom vanliga slamreglerna Sålunda:

            Vem får tävla?
            Vid lokala slamkvällar är alla som skriver poesi, på
            vilket språk som helst, välkomna att delta.

            Texterna, tiden och framförandet
            Dikterna skall vara originaltexter framförda av poeten
            själv.

            Framförandet skall ske inom en tidsram av tre minuter.
            Tidsövertramp ger minuspoäng.

            Klockan börjar gå när poeten säger första ordet eller
            när framträdandet har påbörjats på annat sätt. Även
            introduktion till dikten räknas in i
            treminuterstidsramen.

            Texten skall framföras utan rekvisita, musikinstrument
            eller andra effekter

            Juryn
            Tre eller fem jurymedlemmar, frivilliga ur publiken,
            ger poäng för texten och framförandet, poängen räknas
            ihop direkt efter framförandet

            Varje jurymedlem kan ge maximalt 10 poäng för ett
            framträdande

            Har juryn fem medlemmar stryks lägsta och högsta
            poängtalet, resterande tre räknas ihop och detta blir
            det individuella resultatet för framträdandet

            En jurymedlem kan vara en person eller en grupp

            --- Rebecca Stadener <beccafilm@...> skrev:

            > Ifall man vill vara med och tävla vad är reglerna
            > och kan man anmäla sig såhär? mvh Rebecca Stadener

            > Yahoo! Groups Links

            Sök efter kärleken!
            Hitta din tvillingsjäl på Yahoo! Dejting: http://se.meetic.yahoo.net
          • István Molnár
            Message 5 of 6 , Oct 4, 2007
              Hej,
              bara en liten korrigering, länken till STHLM poetry slam:
              http://www.estradpoesi.com/iopp/skeppsholmen.html
              Allt gott!
              István

              From: "johan nordgren"

> [...]
              > poängtalet, resterande tre räknas ihop och detta blir
              > det individuella resultatet för framträdandet

            • Pia Kocaharzem
              Message 6 of 6 , Nov 4, 2007
                ”Cafe´egna låtar” presenterar akustisk låtskrivarscen med SSoS (Singer and Songwriters of Sweden)onsdagen den 7/11 kl 19.00

                 Både du som vill sjunga egna låtar och du som vill lyssna är Välkommen! Öppen scen! Entre´60 kr, om du medverkar är det gratis!
                Värdar är Pia K och RebellRobert(tunnelbanemusikanten)

                Plats: Hjorthagens medborgarhus

                T-bana Ropsten, uppgång Hjorthagen(till vänster efter uppgången)
                Info:www.folkkulturcentrum.se

                http://messenger. msn.click- url.com/go/ onm00200471ave/ direct/01/

                Sök efter kärleken!
                Hitta din tvillingsjäl på Yahoo! Dejting: http://se.meetic. yahoo.net

                Ta semester! - sök efter resor hos Yahoo! Shopping.
                Jämför pris på flygbiljetter och hotellrum: http://shopping.yahoo.se/c-169901-resor-biljetter.html