Sala

  • István Molnár
    Message 1 of 1 , Mar 28, 2001
      Hej och hå

      Föredömliga kommunalpolitiker och
      slamfeber i Sala - vidarebefordrar två
      mail från Eric Fylkeson

      (Kvaltävling 15 mars)

      Efter tävlingen gick Dick Forsberg,
      kulturnämndens ordförande (s), upp på scen
      och lovade att under finalkvällen
      "spetsa hatten" med 5.000 kr. Innehållet
      i hatten kommer att tillfalla laget i
      sin helhet, som fickpengar under SM-dagarna.
      Kulturnämnden har tidigare anslagit 14.000 kr
      som kostnadstäckning (avgifter, resor,
      mat, övernattning, t-shirts, marknadsföring etc)
      för team HEART BEAT SALA.
      Forsberg, med tre starköl i kroppen, sa också
      att poetry slam är en av de angelägnaste kulturformer
      han nånsin stött på. Trevlig kille!

      Och inför finalen i morgon (29 mars)

      >Heart Beat Club är fullbokat till imorgon torsdag.
      >120 publikplatser (mer får man inte ta in utan
      >att utmana brandföreskrifterna). Plus 12 poeter,
      >arrangörer & personal.
      >
      >Sven-Erik på Heart Beat meddelar att det minst
      >ringt ytterligare 70-80 personer som vill komma!
      >
      >Ordfront Västerås har nu varit här två gånger
      >(15 och 22 mars) & inspirerats & tänker dra igång
      >slam i Västerås till hösten.
      >
      >Själv vill jag etablera slam i Uppsala, Eskilstuna & Örebro.
      >Till hösten.

      skriver alltså Eric

      jag hoppas att slampubliken i Sala chartrar några bussar,
      följer sitt lag till Rinkeby och etablerar begreppet poesihuliganer
      István