Re: [poetryslam] föreningar?

  • Kabina Karlsson
    Message 1 of 6 , Jan 24, 2004
      Hej!

      Kabina Karlsson här poet har deltagit i poetry slam sm 4 år i rad, medlem i guldlaget 2003. Och också rixstyrelseordförande för Kontaktnätet.

      Jag ser ju förståss gärna att Kontaktnätet kan vara med på något vis under någon programpunkt under dagen. Så som det ser ut idag så har vi inga medlemsföreningar bland alla som kör slam. Men vi har haft lite kontakt och skickat ansökningshandlingar till Slam-Café sthlm och Ord på scen malmö.
      De medlemsföreningar vi har arrangerar ibland lite poesigrejer. Och flera av de är intresserade av Poetry slam. Under KN kongressen 2004 som vi hade i Avesta framträdde 3 poeter (Niklas Å, Margareta H och jag.)
      Dessutom har en del poeter varit ute på medlemsföreningar och framträtt.Bla föreningen Pipeline i S-valls 30 årsjubileum. Nästa lördag ska jag ner till Köping och Stadskultstudion där de arrangerar en poetry-kväll.

      Kontaktnätet är ju en riksorganisation för idella kulturföreningar med framförallt arrangerande musikföreningar som medlemmar. Men vi har också teater, dans, film föreningar mm. Vi satsar på den bredden inom kulturen. Och uppmuntrar också till att olika kulturer möts och att föreningar vågar arrangera och blanda olika kulturutryck. Jag har skrivit om detta i senaste ledaren i vår medlemstidning Kombi.

      Nåja, vi tycker i alla fall att slamföreningar skulle ha en naturlig plats i vår organisation.
      Och vad jag förstått i de små undersökningar jag har gjort så finns det många som är organiserade i föreningsform men de är inte anslutna till någon riksorganisation. Det vore ju ett ypperligt tillfälla att träffa dessa under sm och få informera om Kontaktnätet.

      /Kabina

      Message 2 of 6 , Jan 26, 2004
        okej
        det måste faktiskt planeras nu.
        En del frågor måste då lösas:
        1. Hur många stockholms lag skall skickas till Sm?
        2.Hur många Slam finns i stan som har pengar och
        möjlighet att skicka ett lag till SM?
        Jag tycker inte att ett Slamställe som inte kan hjälpa
        sina poeter ekonomiskt med resa och boende skall
        skicka ett lag till SM.

        3. När skall en stockholmsfinal hållas?
        4. Var?
        5. Hur?

        Har nån någon idé?
        Någon av stans alla Slamarrangörer måste ha det.
        Eftersom dom har dragit igång ett Slam. Har dom inte
        det bör dom nog genast lägga av...

        johan nordgren

        Höstrusk och grå moln - köp en resa till solen på Yahoo! Resor på adressen http://se.docs.yahoo.com/travel/index.html
      • Helena Leijd
        Message 3 of 6 , Jan 26, 2004

          Hej Johan och alla andra!

          Pia och jag arrangerar ett slammastermöte hemma hos Pia snart. Samtliga aktuella slammasters är informerade om detta var när och så vidare. Vi planerar en final på Zenit, de är redan kontaktade. I varje fall Gubbängens slamvinnare får sin resa och boende betalt av Farsta kommundelsnämnd. Hur det står till med de andra vet inte jag men jag bollar frågan vidare; hur står det till med ni andra slammasters, om ni inte kan svara på frågan till mig, vilket ni inte måste, måste ni fråga er själv den frågan. OKEY?

          Helena Leijd
          redaktör www.lyriska.nu
          skribent och poet

          Hitta rätt snabbare med MSN Sök Klicka här
        • István Molnár
          Message 4 of 6 , Jan 27, 2004
            Hej Johan, Helena, Pia och alla!

            Tyvärr, tyvärr, det är bara representanter för Gubbängens slam
            (Helena och Pia) som finns med på den här e-postlistan. Övriga
            stockholmsslam (Rinkeby, Husby, Bellange och Sollentuna) finns inte
            med, så vitt jag vet. Det är alltså fel forum för de här frågorna.
            Vilket är väldigt synd, med tanke på att något annat forum inte
            finns...

            Däremot finns det en hel del stockholmspoeter med på listan. Ni som
            har kontakt, eller kommer att ha möte (Helena och Pia) med övriga
            stockholmsslam, får jättegärna uppmuntra dem att ansluta sig till
            listan och komma med info.
            István

            .
          • Helena Leijd
            Message 5 of 6 , Feb 10, 2004

              Hej!

              Bellange slam exiterar inte, Husby gör det, Rinkeby gör det, Sollentuna var med på mötet hemma hos Pia. I morgon är det Poetry Slam i Gubbängen! Daniel Blixt är gästpoet, Rainer Elillä kommer på besök, har han lovat! Väl mött alla i morgon Onsdag den 11/2 på Gubbängens bibliotek kl.19.00

              Allt bäst till er alla både poeter och andra människor, för det är ju det vi alla är; vanligt folk!

              Helena Leijd
              redaktör www.lyriska.nu
              skribent och poet

              Evighetskonto på Hotmail? Klicka här
            • johan nordgren
              Message 6 of 6 , Feb 24, 2004
                The Go! Poetry Club
                Släpper loss sin andra kväll på Tre Backar denna gång
                med folk från Biskops Arnös berömda skrivarkurs!

                Alla mycket välkommna att lyssna eller läsa sina egna
                texter på öppen scen.

                ha det
                Johan Nordgren

                The Go! Poetry Club