radiotips

  • johan nordgren
    Message 1 of 1 , May 24, 2003
      hej folk, johan nordgren här med ett radioptips, en av min afavoritförfattare på P1.
      Ikväll lördag 24/5 kanal P1 kl.19.30 LONDON ORBITAL av Iain Sincalir ur hans bok med samma namn.
      som det står på SRs hemsida:

      Vita nätter: London Orbital M25
      Premiär! Lördag 24 maj kl 19.33, Repris 26/5 19.06, 1/6 00.06.
      Text: Iain Sinclair.
      Ljud: Bruce Gilbert.
      Motorvägsringen M25 runt London är utgångspunkten för den engelske författaren Iain Sinclairs senaste bok
      ''London Orbital''. Sinclair har beskrivits som samhällskritisk promenadförfattare och hans bok ger en
      avgrundsartad och svindlande bild av samtidens London. Han skildrar de verkligheter som stöts mot varandra i
      storstaden periferi: privatsjukhusen, sopstationerna, de skyddade villaförorterna, oljeraffinaderierna,
      storköpshallarna... Iain Sinclair: ''London Orbital handlar om hur London är på väg att förlora sin identitet.
      M25 är en perfekt bild för detta. Den går runt, runt. den har ingen början och inget slut, samtidigt som
      trafiken tycks gå allt långsammare.'' Iain Sinclair har gjort en specialinspelning ur sin bok direkt för
      Radioteatern, med ljud av kompositören Bruce Gi
      --
      Sign-up for your own FREE Personalized E-mail at Mail.com
      http://www.mail.com/?sr=signup