Hur ska Stockholms Slam organiseras?

  • johan nordgren
    Message 1 of 1 , Mar 2, 2003
      hej Stockholm Slamfolk,
      en sak borde diskuteras, kan upplevas som provoserande det här men det struntar jag i. Jag tycker det verkar dumt att ha
      fyra Slam, egentligen tre, ett av Stockholms fyra Slam är i Vaxholm om jag förstått rätt så egentligen hamnar dom utanför
      diskusionen men ändå inte då deras lag räknas in i Stockholms regionen som bara får skicka två lag till Sm.

      Det som borde diskuteras är:
      Fyller fyra Slam i Stockholm nån funktion då det är samma poeter som tävlar på varje ställe?
      enligt min åsikt nej. Speciellt inte som det på många ställen int efinns publik heller... Är Slam alltid ett br asätt att
      organisera en poesi kväll på? nej, finns varken publik eller poet underlag för ett Slam på ett ställe kanske ett annat
      sprts evenemang skulle passa bättre. tex Öppen Scen eller nån sorts skrivarcirkel,
      Jag tycker man ska tänka efter mycket noga innan man väljer just Slam formen för sit poesievenemang

      en annan fråga: Måste varje Slam i Stockholm skicka lag till SM? igen bör man fråga sig varför man väljer Slöam formen, är
      det för att tävla (i vilket fall jag anser att man missuppfattat hela idén me dPoetry Slam och genast bör börja med
      fotboll eller nått annnat...) eller är det för att bygga upp en publik och poet kontakt och erbjuda folk en väldigt bra
      show...

      Är det en bra idé att ha ett Slam med fem, tio pers i publiken med räknat poeter? Nej, ha hellre öppen scen och bjud in
      poeter och ta med er dom som vill tävla till närmaste lokala Slam.
      Eller ska man promt starta ett Slam är det inte då en br aidé att samarbeta med existerande Slam och tex ha en gemensam
      final? Att som nu i Stockholm konkurera sinsemellan fylleri gens om helst funktion.

      Förresten kommer vi aldrig någonsin få ihop ett tillräkligt br alkag för att vinna ett Sm igen, underlaget av poeter är
      för litet, om vi inte börjar samarbeta...

      Joha
      --
      Sign-up for your own FREE Personalized E-mail at Mail.com
      http://www.mail.com/?sr=signup