64Re: [poetryslam] Lule?

  • Helena Leijd
    Mar 4, 2002

      Hej Thomas och alla andra!

      Jag tror inte att det finns någon etablerad estradpoesi i Lule, men varför inte starta en. Jag kommer gärna upp och läser mina dikter igen framöver. Jag var uppe på en liten Norrlandsturné med min poesi i september förra året och vad jag tror är att Luleborna törstar efter mer poesi.

      Jag har bott i Norrbotten i tre år av mitt liv. Jobbade bland annat på Norrbottens kuriren och jag känner journalister där uppe som säkert kan göra något i radio om någon Lulebo drar igång någon scen för poesi.

      Gå även in på www.lyriska.nu  en lyriksajt jag är redaktör för.

      M v h

      HELENA LEIJD

      (poet, redaktör och journalist)

      MSN Photos är det enklaste sättet att dela ut och skriva ut foton. Klicka här
    • Show all 4 messages in this topic