599Fw: Kalendarium, Stockholm

  • István Molnár
    Mar 4, 2008
      Hej,
      jag vidarebefordrar ett mail om en föreställning som har premiär på fredag i Stockholm.
      Hälsningar
      István

      - - - - - - - - - - -

      Hej,

      Jag arbetar med en performace storytelling föreställning och tänkte att det kanske skulle passa i ert kalendarium.

      Salomos Apor - En svindlande föreställning med scenberättaren Mats Rehnman

      Salomos apor är en episk berättarföreställning kring frågor som makt, kön och sanningsanspråk. Älskaren faller genom den älskades mörker, filosofen ser sina tankar brinna upp, och slavägaren tar slavens plats. Mats Rehnman har skapat en föreställning vars dramaturgi utgår från en rik tradition av epik, och som samtidigt med överraskande grepp väver samman en ny slags helhet.

      Musiker: Bengan Jonasson

      Scenograf: Lovisa Johansson

      Längd: Cirka 90 minuter

      Målgrupp: Vuxna, och unga från 15 år

      Producent: Fabula Storytelling/Katarina Tjernström

      Plats: TeaterStudio Lederman, Gästrikegatan 13

      Premiär: Fre 7 mars kl 19

      Övriga tider: Lör 8 mars kl 14 och 19, Sön 9 mars kl 16, Lör 29 mars kl 14 och 19.

      Entré: 120 kr.

      Boka: 08-30 30 94

      Info: 08-34 41 33

      http://www.salomosapor.blogspot.com

      http://www.myspace.com/salomosapor

      Hoppas ni tycker att föreställningen känns spännande, ni är självklart också välkomna!

      Med vänliga hälsningar

      Amir Zaino

      Gerilla Produktion
      Wallingatan 30