  • István Molnár
    Jun 2, 2005
      Rappaport Finding Voice Workshop
      Hej,
      vidarebefordrar mail om workshop,
      hälsningar
      István

      - - - - - - - - - -

      To those interest in a Finding Voice Workshop with Stephen Rappaport

      I will have time to have a four, four hour workshops this month.   If you are interested or if you know anyone who is, please send me an email with time preferences.    Feel free to send my contact info to those interested.  For information on the workshop, see below or at website

      http://members.chello.se/rappaport

      warm regards.
      Stephen Rappaport

      FINDING VOICE

      The Finding Voice Workshop is not technical work for the voice. It is a framework designed for participants to experience, articulate and expand their artistic voice. I have found that involvement in a variety of creative processes facilitates an ever-deepening trust for instinct and intuition encouraging the use of the "feeling imagination" as a guide to powerful presence and artistic integrity. I offer participants many experiences of how close the field of connected, soulful expression lives within all of us and offer tools to tap into it. The work is often fun, stimulating , and is as expansive as one is willing to take on its challenges.

      What follows are excerpts of feedback from an intensive workshop for 3rd year Film and Theater writers at Dramatiska Institutet, Stockholm

      "För mig blev veckan en påminnelse om vad det sceniskt intressanta handlar om. Mötet, riktningen, kontakten. Att det är så lätt att se när den finns och inte finns. Men jag fick också med mig några helt nya sätt att närma mig mitt eget, skrivna material. Jag tror att det intuitiva och impulsiva är användbart i väldigt mycket högre grad än vad jag gärna inbillar mig när jag sitter och slipar på strukturer. Som igångsättare. Som ett sätt att hitta nya och överraskande spår."

      "På ett sätt är det tråkigt att den här kursen ligger under vår sista termin på skolan, med tanke på de redskap för praktiskt arbete som den introducerar. Samtidigt; jag är nu, pga att det är sista terminen, så klar över vem jag är och vad jag vill göra så att jag antagligen kan ta till mig och använda materialet på ett mycket bättre och öppnare sätt. Jag har lärt mig att aldrig säga nej till något, för allting har med varandra att göra och jag kommer alltid att hitta beröringspunkter i allt jag gör."

      "Överlag: fantastiskt!! Kreativt, stimulerande, härligt. Dels allmänt, all vår undervisning handlar annars om att bygga scener och använda struktur och logik. Det här var den första övningen som så renodlat och fokuserat handlade om spontanitet och känslor, så åtminstone för mig var den jättenyttigt."

      Stephen Rappaport has led workshops at:

      * Unga Klara
      * Danshögskolan i Stockholm
      * Backa Teater, Göteborg
      * Dramatiska Institutet
      * Stockholm Teaterhögskola
      * Skådespelarforum
      * Riksteatern
      * Scenstudion
      * Konstfack
      * Stockholm Lärarhögskola
      * The Actors Center (London)
      * BSI Group, (Japan)
      * SEB bank
      * Danderyds Sjukhus
      * SIF
      * Impro and Co. (Stockholm)
      * Sandringham Secondary College (Melbourne)
      * Sonoma State University
      * University of Southern California
      * University of Saskatchewan
      * University of Alberta
      * The Northwest Playwright group in Seattle
      * The Stinson-Bolinas Public School District
      * The California Rehabilitation Center in Norko
      and privately for individuals, groups and businesses.