Re: [podhajce] Fw: Re: Pozdrowienia! [3 Attachments]

  • Binnie Yeates
    Message 1 of 2 , Feb 10, 2012
      Hi,

      What a sad sight. I've never been to Podhajce, and have heard it's a difficult trip, because of limited transport and accommodation. I'd love to know if anyone arranges a trip there from the UK.

      Binnie Yeates

      From: Jolanta Dolińska Podhajce.pl <jolanta.dolinska@...>
      Subject: Re: Pozdrowienia!
      To: "JK" <jeffckellner@...>
      Date: Thursday, February 9, 2012, 10:07 PM

      Witam Jeff!
      Bardzo dziękuję za odpowiedź, a przede wszystkim za linki do stron internetowych! Ja czytałam, oglądałam zdjęcia – to są fotografie dawne, sprzed wojny, z czasów, gdy w Podhajcach wszystkim żyło się dobrze i bezpiecznie, gdy wszyscy – Polacy, Żydzi, Ukraińcy przyjaźnili się, a jeśli nawet nie, to byli dla siebie po prostu sąsiadami. A ja chciałam wysłać Ci zdjęcia z Podhajec, jak wyglądają teraz, bo przecież byłam tam w ubiegłym roku. Smutny to widok, miasto jest bardzo zaniedbane, zniszczone są zarówno synagoga, jak i kościół, zarośnięty cmentarz polski, a na żydowskim pasa się krowy. Jeszcze raz powtórzę – smutny widok!
      Pozdrowienia, Jola